شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

قبل از خرید سیم و کابل این 6 نکته را در نظر بگیرید

قبل از خرید سیم و کابل این 6 نکته را در نظر بگیرید

اگرچه کابل و سیم را معمولاً نمی‌بینید اما به قدری اثرگذار هستند که عدم حضورشان زندگی را مختل خواهد کرد. خانه‌ای را تصور کنید که بدون کابل کشی ساخته شده. شما در این خانه به هیچ کدام از کارهای خود نمی‌توانید رسیدگی کنید و این کلافه کننده است. اهمیت انتخاب سیم و کابل مناسب نیز به قدری بالاست که بر روی کیفیت عملکرد دستگاه‌های شما و عمر آن‌ها نیز اثر دارد. علاوه بر آن تصور کنید با یک انتخاب درست پول بیشتری در جیب خود خواهید داشت، چون کیفیت بالای کابل و سیمی که انتخاب می‌کنید بر روی عمر و ماندگاری آن اثر دارد که همین از ضررهای احتمالی جلوگیری می‌کند.

در ادامه به بررسی نکات خرید سیم و کابل برق مغان خواهیم پرداخت که باید در نظر گرفته شوند تا رضایت خرید شما را افزایش دهند.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

کیفیت سیم و کابل

1-کیفیت مقدم بر قیمت

این مسئله کاملا قابل درک است که بخواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید اما مطمئن باشید هزینه‌هایی که باید بابت کابل بی‌کیفیت متقبل شوید سرسام آورتر است. به برندهای مختلف موجود در بازار توجه کنید و تجربه و نظرات خریداران را بررسی کنید. البته لزوماً هر قیمت بالایی تضمین کننده‌ی کیفیت نیست پس بهتر است به مشخصاتی همچون: کافی بودن ظرفیت هدایت، ضخامت، و عایق توجه کنید. قیمت‌های پایین‌تر قطعاً وسوسه کننده هستند اما نه به قیمت ضعف در کیفیت. این را فراموش نکنید.

برای مشاوره همین الان کلیک کنید.

2-کیفیت مواد رسانا را در نظر بگیرید

جنس هادی سیم و کابل به طور کلی از دو نوع یعنی مس و آلومینیوم ساخته شده است. همانطور که می‌دانید مس محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین ماده در ساخت سیم و کابل در صنعت برق است. مقاومت پایین فلز مس باعث شده تا رسانایی صد در صدی را برای جریان الکتریکی ایجاد کند که این بهترین میزان رسانایی است که ماده‌ای می‌تواند داشته باشد.

از طرفی آلومینیوم نیز حرفی برای گفتن دارد زیرا با وجود اینکه به اندازه‌ی مس جریان الکتریکی را از خود عبور نمی‌دهد اما مزیت‌های دیگری دارد؛ برای مثال بسیار سبک است. همچنین زمانی که به جریان اکتریکی با ولتاژ بسیار بالا برای مسافت‌های طولانی نیاز است، آلومینیوم بهتر عمل می‌کند و انتخاب مناسبی است. اگر به دنبال کاهش در هزینه‌ها هستید می‌توانید با در نظر گرفتن کاربری کابل، آلومینیوم را انتخاب کنید چون قیمت پایین‌تری نیز دارد.

عایق‌های کابل برق

3-عایق‌های کابل مهم هستند

عایق در ساختار کابل و سیم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امنیت هنگام نصب کابل‌ها به کمک عایق است که تامین می‌شود. موادی که رسانای لخت (سیم و کابل) را می‌پوشانند عایق نام دارند. عایق‌های متفاوتی وجود دارند اما بهتر است از PVC (پلی وینیل کلراید) استفاده کنید زیرا سیم و کابل را دربرابر شعله و خطرات دیگر محافظت می‌کند. اگر عایق شما قرار باشد ریسک آتش سوزی را کاهش بدهد باید از PVC با گرید FR (flame retardant) استفاده کنید. به طور کلی بهتر چک کنید که آیا کابل و سیم‌ها در برابر این موارد عایق باشند:

  1. آب و رطوبت
  2. حرارت و گرما
  3. آتش

4-انعطاف پذیری

انعطاف پذیری سیم یا کابل بسیار اهمیت دارد پس بهتر است بجای کابل های سخت و کم انعطاف از مدل منعطف تر کابل مورد نظر خود استفاده کنید. از طرفی کابل‌هایی که حالت پذیرتر هستند کار شما را هنگام نصب و کابل کشی راحت‌تر می کنند و آسان‌تر وارد مجرا قرار می‌گیرند. یکی از شناخته شده‌ترین نوع کابل در کاربردهای صنعتی، کابل افشان است که از انعطاف و کیفیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. درون کابل‌های منعطف از هادی آنیل شده‌ی بیشتری تشکیل شده است که این تعداد در کابل‌های سخت کمتر می‌باشد.

5-تولیدکننده‌های معتبر

بازار مملو از انواع کابل و سیم است که اگرچه دست شما را در انتخاب باز گذاشته است ولی از طرفی انتخاب کردن میان این همه سازنده و برند به کار دشواری تبدیل شده است. شما باید نسبت به این مسئله حساسیت بیشتری را به خرج دهید و فقط از سازندگانی که محصول خود را طبق استاندارد‌های بین المللی تولید می‌کنند و از مرغوب‌ترین مواد اولیه در ساخت کابل و سیم استفاده می‌کنند، خرید کنید.

  • شرکت رسانا یکی از معتبرترین ها در حوزهی تولید سیم و کابل است که دارای گواهینامه های ISO و IMO است تا خیال شما را بابت کیفیت محصولات خود راحت کند.
  • برند سیمیا یکی دیگر از باسابقه‌ترین‌ها در زمینه‌ی تولید سیم و کابل است که دارای ایزوهای مختلف همچون ایزو 9001 و 18001 می‌باشد.

6-سایز سیم و کابل

بعد از اینکه تصمیم گرفتید از کدام تولید کننده خرید کنید، این مورد را بررسی کنید که آیا سایزکابل مورد نظر شما را داخل وبسایت فروشگاه خود دارند؟ ممکن است تولید کننده امکان ارائه سایز سفارشی شما را داشته باشد. در هرصورت توجه به این مسئله مهم است چون هنگام نصب با کوتاهی کابل یا اضافه آمدن آن مواجه نخواهید شد.

توجه به تمامی نکاتی که گفته شد در کیفیت پروژه سیم و کابل کشی بسیار اهمیت دارد پس بهتر است با در نظر گرفتن این موارد ریسک مشکلات احتمالی را کاهش دهید. شما برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از مشاوره می توانید با پارس تکین در تماس باشید تا برند مغان معتبر که پارس تکین نمایندگی آن ها را برعهده دارد، محصول مناسب خود را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *