شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

کابل ابزار دقیق مغان

کابل ابزار دقیق، یکی از انواع کابل­‌های برق است که وظیفه انتقال مسیر برای عبور اطلاعات و داده ها را به عهده دارد. یعنی شما وقتی اطلاعاتی را دریافت می­‌کنید و انتظار تغییر حالت دارید، این تغییر حالت را کابل ابزار دقیق انجام می­دهد. این کابل بسیار حساس و در عین حال تاثیرگذار است.

کاربرد کابل ابزار دقیق، برای بالا بردن سرعت و دقت عمل کرد و همچنین کنترل می‌­باشد که در تمامی کارخانه‌­ها، پالایشگاه ها، نیروگاه‌ها، پست برق­‌ها و پتروشیمی‌­ها کاربرد دارد. کابل ابزار دقیق از استاندارد خاصی پیروی می‌کند که با توجه به این استاندارد دامنه حرارتی این کابل بین منفی ۳۰ تا مثبت ۷۰ درجه سانتیگراد در شرایط نصب ثابت می­‌باشد. اگر منعطف باشد، کابل دامنه حرارتی آن بین منفی ۵ تا مثبت ۵۰ درجه است.

کابل ابزار دقیق بستر مناسبی برای عبور سیگنال‌­ها می­باشد که در این عملکرد شرایط محیطی جوی دستگاه نوع تجهیزات میزان حساسیت آن‌ها از عوامل متفاوتی است که شما را در انتخاب بهترین کابل کمک می­‌کند.

برای مشاوره همین الان کلیک کنید.

کابل ابزار دقیق مغان

بهترین قیمت محصول

تضمین اصالت کالا​

ارسال به تمامی نقاط

مشاوره رایگان

لیست قیمت کابل ابزار دقیق مغان بروز می باشد.

لیست قیمت کابل ابزار دقیق مغان

خرید کابل ابزار دقیق

برای انتخاب و خرید کابل ابزار دقیق باید به کیفیت استاندارد بودن و وزن توجه ویژه‌ای داشت. البته قیمت کابل ابزار دقیق نمی‌توانید معیار مناسبی برای اصالت کابل در نظر بگیرید، بنابراین بهتر هست از فروشندگانی خریداری کنید که دارای سابقه و اعتبار خوبی در بازار هستند و محصولات را به طور مستقیم و بدون واسطه از تولید کنندگان دریافت و به مشتریان عرضه می‌کنند. برای خرید کابل مغان میتوانید به نمایندگی مجاز آن در تهران که فروشگاه پارس تکین است مراجعه و یا به صورت آنلابن خرید کنید. پارس تکین نماینده ی رسمی برند مغان می­‌باشد که فروشگاهی در لاله زار است و دارای چندین سال سابقه کار در زمینه فروش سیم و کابل برق است و برای شما این امکان وجود دارد با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

نمایندگی کابل ابزار دقیق مغان در تهران

شعبه تهران شرکت پارس تکین نوآوران

نمایندگی کابل ابزار دقیق در تهران یک نوع کابل است که برای اتصال سنسورها، دستگاه‌های اندازه‌گیری و ابزارهای دقیق به سیستم‌ها و تجهیزات کنترلی استفاده می‌شود. این کابل‌ها برای انتقال اطلاعات دقیق از سنسورها و ابزارهای دقیق به سیستم کنترلی یا دستگاه‌های اندازه‌گیری استفاده می‌شوند.

ویژگی‌ها و مشخصات کابل‌های ابزار دقیق عبارتند از:

1. دقت و امکان انتقال داده‌های دقیق: این کابل‌ها طراحی شده‌اند تا اطلاعات دقیق از سنسورها و ابزارهای دقیق را به سیستم کنترلی یا دستگاه‌های اندازه‌گیری منتقل کنند.

2. مقاومت در برابر نویز: کابل‌های ابزار دقیق معمولاً دارای لایه‌های محافظ و عایق‌های خاصی هستند که می‌توانند نویزها و تداخلات الکترومغناطیسی را جلوگیری کنند و داده‌های دقیق را از تداخلات محافظت کنند.

3. اندازه کوچک: کابل‌های ابزار دقیق معمولاً اندازه کوچکی دارند تا به راحتی بتوانند به سنسورها و ابزارهای دقیق متصل شوند و در فضاهای محدود نیز قابل استفاده باشند.

4. مقاومت در برابر شرایط زیست محیطی: این کابل‌ها معمولاً مقاومت خوبی در برابر شرایط محیطی مانند رطوبت، گرد و غبار و شرایط آب‌وهوایی دارند.

نمایندگی کابل ابزار دقیق در تهران در صنایع مختلف مانند صنعت برق، صنعت خودروسازی، صنایع فضایی، پزش

نمایندگی کابل ابزار دقیق مغان در مشهد

شعبه مشهد شرکت پارس تکین نوآوران

نمایندگی کابل ابزار دقیق یا کابل سنسور در مشهد، نوعی کابل است که برای اتصال سنسورها و دستگاه‌های ابزار دقیق به سیستم‌های کنترل و اندازه‌گیری استفاده می‌شود. این کابل‌ها برای انتقال اطلاعات و سیگنال‌های حسگرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ویژگی‌ها و مشخصات کابل ابزار دقیق عبارتند از:

1. روکش محافظ: این کابل‌ها دارای روکش محافظ هستند که برای محافظت از سیم‌ها و حفظ کیفیت سیگنال‌های انتقالی استفاده می‌شود.

2. عایق: کابل‌های ابزار دقیق دارای عایق‌های خاصی هستند که به دلیل حساسیت سیگنال‌های انتقالی، از نویز و تداخل الکترومغناطیسی جلوگیری می‌کنند.

3. طول مشخص: کابل‌های ابزار دقیق معمولاً به صورت طولانی و مشخص قابل تهیه هستند تا بتوانند بین سنسور و دستگاه کنترلی یا اندازه‌گیری قرار گیرند.

4. کیفیت سیگنال: این کابل‌ها طراحی شده‌اند تا سیگنال‌های انتقالی را با کیفیت بالا و بدون تغییرات واکنشی منتقل کنند.

5. نوع اتصال: کابل‌های ابزار دقیق معمولاً دارای اتصالات خاصی هستند که برای اتصال به سنسورها و دستگاه‌های ابزار دقیق استفاده می‌شوند، مانند اتصالات BNC، DIN، Miniature و غیره.

نمایندگی کابل ابزار دقیق در مشهد مهم‌ترین عنصر در انتقال سیگنال‌های حسگرها و دستگاه‌های ابزار دقیق به سیستم‌های کنترل و اندازه‌گیری هستند.

سوالات متداول در مورد کابل ابزار دقیق

شرکت سیم و کابل مغان یکی از بهترین تولیدکننده های ایران در این حوزه می باشد و فروشگاه پارس تکین کابل ابزار دقیق اصل را که با بهترین متریال توسط این شرکت تولید شده است را به فروش می رساند.

بله، پارس تکین تنها نماینده رسمی برند مغان شاهرود در شهر تهران می باشد که فروشگاه حضوری آن واقع در لاله زار تهران می باشد.

بله برای این کار حتما در لیست محصولات انتخابی خود کلاف یا قرقره ای بودن محصول را ذکر کرده و جزئیات سفارش خود را با ما در میان بگذارید.

برای اطلاع از موجودی انواع کابل ابزار دقیق می توانید به واتساپ پیام داده و یا با شماره های فروشگاه تماس حاصل فرمایید.

راهنمای خرید کابل ابزار دقیق

کابل ابزار دقیق لاله زار از انواع کابل های الکتریکی برق می باشد. درباره این که کابل ابزار دقیق چیست و نقش این کابل چیست می توان گفت که ابزار دقیق ، وسایل و تجهیزاتی هستند که بر اساس کمیت مورد نظر برای اندازه گیری مورد استفاده قرار می گیرند.

کابل ابزار دقیق لاله زار

در اصل شبکه زیرساخت سیستم کنترل را در اغلب صنایع کابل های ابزار دقیق تشکیل می دهند و انواع متفاوتی نیز دارند.

در این عملگرها و تجهیزات بعد از دریافت سیگنال ها ، دستگاه تغییر وضعیت می دهد و کار مشخصی را انجام می دهد.

کابل برق ابزار دقیق بستر مناسبی را برای عبور این سیگنال ها فراهم می نماید.

شرایط محیطی ، شرایط جوی دستگاه و نوع تجهیزات و میزان حساسیت آن ها از عوامل متفاوتی برای انتخاب بهترین کابل هستند که به آن باید توجه کرد.

این نمونه کابل ها در صنایع مهمی از جمله کارخانه ها ، پتروشیمی و پالایشگاه ها ، نیروگاه ها و پست های برق برای اندازه گیری و کنترل مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از مهم ترین کابل ها در حیطه ی مانیتورینگ و کنترل کابل های ابزار دقیق می باشد.

به علت ساختاری که این کابل دارد باعث جلوگیری از تضعیف همشنوایی و تداخلات می شود و در مقابل تداخلات خارجی نیز مقاوم می باشد.

وظایف این نوع کابل ها در صنایع متفاوت بسیار مهم می باشد و تحت هیچ شرایطی نباید دچار اتصالی و خرابی شوند.

به همین علت بازدید مداوم و دوره ای آن ها امری اجتناب ناپذیر و ضروری می باشد.

کابل برق ابزار دقیق ساختمانی

  • تا ۵۰ زوج  و یا تا ۶۱ رشته تعداد رشته های آن می باشد.
  • مس آنیل شده جنس هادی آن ها است و بدون قلع اندود و یا اندود می باشد.
  • تا ۲٫۵ میلیمتر مربع سطح مقطع هادی می باشد.
  • عایق پلی اتیلن کراسلینک شده (XLPE)، پلی اتیلن (PE) یا PVC
  • نوع هادی تک لا، افشان و یا نیمه افشان می باشد.
  • روکش نهایی PE و یا PVC است.

نمای کلی نوار آلومینیوم یا پلی‌استر به اضافه یک یا چند رشته سیم درین مسی قلع اندود شده که قسمت آلومینیومی نوار با سیم درین در تماس می ‌باشد و بر روی زوج های تابیده‌ شده و یا رشته‌ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کابل ابزار دقیق به طور کلی برای کنترل و بالا رفتن دقت عملکرد مورد بهره قرار می گیرد.

این کابل مطابق استاندارد BS 5308 ، دامنه حرارتی آن از 30- تا 70+ درجه در حالت نصب غیر ثابت ، در حالت نصب ثابت و خم شونده از -5 تا +50 درجه سانتی گراد می باشد.

همچنین به این نکته باید اشاره کرد که ولتاژ اسمی آن 300V و مقاومت عایقی آن 500VD.C می باشد.

ساختار این نمونه کابل به شکلی است که هادی مسی کلاس 2 یا 5 و عایق PVC را دارا است ، رشته های کابل های ابزار دقیق با گام های مناسبی زوج می گردند که فویل آلومینیومی با یک نوار الکترواستاتیکی بروی زوج ها تابیده می شود.

کابل ابزار دقیق لاله زار

رنگ روکش آن خاکستری می باشد. کم دود بودن (LSF) ، مقاومت بالا در برابر اشعه ماورابفنش ، ضد روغن و هیدروکربن ، دارای استاندارد های PAS 5308 و BS 5308 و مقاوم در برابر جانوران موزی از ویژگی های دیگر کابل ابزار دقیق است که می توان به آن ها اشاره کرد.

قیمت کابل برق ابزار دقیق

باید پامترهای زیادی را برای خرید این نمونه از کابل ها مد نظر داشته باشید. به این نکته توجه کنید که جرم و وزن کابل به اصلا معیار خوبی برای تشخیص کیفیت کابل نمی باشد.

اضافه بر آن قیمت کابل را هم نمی توانید معیار مناسبی برای اصالت کابل ها قرار دهیم چون که در بازار فروشندگانی وجود دارند که کابل های تقلبی را به قیمت کابل اصلی و به عنوان کابل ابزار دقیق اصلی به فروش می رسانند.

برای دریافت و خرید کابل ابزار دقیق لاله زار فقط باید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید به این علت که سابقه یک فروشگاه و اعتبار آن همیشه می تواند دلیل و معیار خوبی برای خرید کابل ها باشد.

حفاظ کابل ها

حفاظ هایی که در انواع کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد از 2 نوع حفاظ رسانا و حفاظ عایق می باشند.

  • حفاظ رسانا

حفاظ رسانا باید دارای یک لایه غیر فلزی نیمه رسانا باشد که شامل یک ماده اکسترودی است.

  • حفاظ عایق

کابل برق ابزار دقیق باید از یک ماده نیمه رسانای غیر فلزی باشد. این لایه نیز باید بر روی عایق در هر رشته از کابل اکسترود گردد و جنس آن از نوع چسبناک یا نوار شونده باشد.

کابل ابزار دقیق لاله زار

رشته های همه کابل ها باید به طور جداگانه یا به طور مشترک با یک لایه فلزی پوشانده شوند.

در صورت نیاز به حفاظ گذاری جداگانه برای هر رشته کابل تک رشته و سه رشته ، این رشته ها باید شامل یک حفاظ رسانا و یک حفاظ عایق گردند.

این حفاظ ها در همه کابل ها به استثنای موارد زیر باید وجود داشته باشند:

  • کابل های با ولتاژ نامی KV6/6,3 با عایق EPR و HEPR به شرط آن که ضخامت عایق آن ها برابر با بالاترین مقدار داده شده باشد.
  • کابل های با ولتاژ نامی KV 6/6,3 که با PVC عایق شده باشند.

انواع لایه های فلزی

برای معرفی انواع لایه های فلزی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

رسانای هم مرکز ، غلاف فلزی ، حفاظ فلزی و زره فلزی.

لایه های فلزی در یک کابل می توانند شامل یک و یا چند عدد از لایه هایی که در بالا به آن ها اشاره شد باشند و جنس آن ها نیز باید غیرمغناطیسی باشد.

  • حفاظ فلزی

حفاظ های فلزی حتما باید دارای یک یا چند لایه نواری یا بافته شده و یک لایه هم مرکز شکل گرفته از یک دسته سیم و یا می توانند ترکیبی از سیم ها و نوارهای فلزی باشند.

همچنین این حفاظ های فلزی می تواند به شکل یک غلاف و به عنوان یک حفاظ مشترک روی هر سه رشته و یا به صورت یک زره روی تنه  آن جای بگیرند.

فاصله ها ، ابعاد و … باید مطابق استانداردهای مورد نظر انتخاب شود ، هرگاه در ولتاژهای 6/۳٫۶ کیلو ولتی با عایق های EPR و PVC و HEPR حفاظ های فلزی به کار برده شوند ، دیگر نیازی به لایه نیمه رسانا در کابل ابزار دقیق لاله زار نیست.

  • رساناهای هم مرکز

ابعاد ، فاصله ها ، مقررات فیزیکی و الکتریکی میان رسانا های هم مرکز باید با مقررات ملی و یا استانداردهای مورد نظر انطباق داشته باشد.

در کابل های سه رشته هرگاه به یک رسانای هم مرکز نیاز پیدا شود باید آن را روی پوشش درونی و مشترک کابل قرار داد.

در کابل برق ابزار دقیق تک رشته این رسانا را می توان مستقیما بر روی عایق یا حفاظ نیمه رسانا یا یک لایه پوشش درونی مناسب قرار داد.

  • غلاف فلزی

غلاف یا روکش فلزی از جنس سرب ، یا آلیاژ آن می باشد و باید به صورت لوله بدون درز همراه با آب بندی کامل در اتصال گاه ها به کار رود.

برای خرید یا دریافت اطلاعات بیشتر درباره کابل ابزار دقیق لاله زار می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

5 دیدگاه دربارهٔ «کابل ابزار دقیق»

  1. بازتاب: علی

  2. سلام.من دانشجو برق قدرت هستم
    خیلی وقت هست برای مقالاتم دنبال مشخصات فنی کابل های ابزار دقیق میگشتم که اینجا پیدا کردم.
    واقعا دقیق و کامل بود.

    1. شرکت پارس تکین

      باسلام. خیل یخوشحالیم که مطالب موجود در سایت به دردتون خوردند. آرزوی موفقیت و سربلندی براتون داریم.

  3. یاسین توکلی

    کابل ابزار دقیق شیلددار برند خارجی چی موجود دارین؟

    1. شرکت پارس تکین

      باسلام. برندهای خارجی و داخلی باکیفیت و قیمت مناسب موجود هستند. لیست برندهای موجود به ایمیلتون ارسال خواهند شد. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *