شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

کابل های برق مغان صنعتی

کابل آلومینیومی بهتر است یا مسی

کابل کشی و سیم کشی طیف وسیعی در مجموعه های صنعتی را شامل می شود. از همین رو برای معرفی انواع کابل های مورد استفاده در صنعت با عنوان کابل صنعتی یاد می شود. ویژگی های فنی و فیزیکی این محصول سبب شده است که در بین صنعتگران محبوبیت گسترده ای داشته باشد. قیمت کابل برق صنعتی ارزان و با کیفیت کابل برق مغان با توجه به نوع کابل متفاوت است. در این مقاله قصد داریم به اهمیت ویژگی های هر یک از کابل ها در قیمت آنها بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

برای مشاوره همین الان کلیک کنید.

کابل برق صنعتی چیست؟

در واحد های صنعتی از کابل برق برای نیرو دادن به موتورها گرفته تا کنترل ابزار دقیق و برقراری ارتباط با سایر ماشین‌ها، استفاده می شود. با افزایش تقاضا از سوی صنعت، طیف گسترده ای از کابل ها برای اتوماسیون و ارتباطات در تولید، همچنین برای انتقال نیرو، شبکه و ارتباطات تولید شده است.یک خط کابل کشی صنعتی و محصولات اتصال با کیفیت بالا از گسترش انتقال سیگنال حیاتی پشتیبانی کند.برخی از رایج‌ترین طرح‌هایی که در بین کابل‌های صنعتی پیدا می‌کنید، کابل‌های داده، کواکسیال و کابل‌های ابزار دقیق هستند. سوئیچ های شبکه، ماژول های ورودی/خروجی برای قوی ترین و قابل اعتمادترین شبکه های کارخانه ارائه می شوند.

کابل برق صنعتی چیست؟

تفاوت های کابل صنعتی و کابل های معمولی

به طور کلی از کابل های صنعتی در صنایع حساس  و مهم  استفاده می شود. در محیط‌های صنعتی، کابل‌ها اغلب باید سیگنال یا قدرتی را منتقل کنند که ممکن است سخت‌ترین شرایط مانند دمای بالا، مواد شیمیایی، جابجایی فیزیکی را داشته باشد.کابل های صنعتی در بسیاری از کاربردها از جمله تولید برق، رباتیک صنعتی، صنایع پتروشیمی و .. استفاده می شود.  زیرا مقاومت کابل های صنعتی نسبت به کابل های معمولی بیشتر بوده و روکش هایی که در آن به کار می رود از موادی محکم و بادوام ساخته شده و در برابر آسیب، سایش و خم شدن بسیار مقاوم هستند.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

انواع کابل برق صنعتی بر حسب مقاومت

انواع کابل برق صنعتی بر حسب تحمل مقاومت به دو نوع کابل های تک فاز و سه فاز طبقه بندی می شوند. به دلیل اینکه دستگاه های مورد استفاده در صنایع اغلب با بکارگیری برق سه فاز مقرون به صرفه تر هستند در نتیجه برای اتصالات نیاز به یک کابل برق دارند که بتواند این ولتاژ را تحمل کند. در نتیجه کابل برق سه فاز پر استفاده ترین کابل در واحد های صنعتی به شمار می رود.

برای خرید و گرفتن اطلاعات راجب کابل فشار قوی همین جا کلیک کنید.

کابل برق سه فاز چیست؟

در مصارف صنعتی به برق باثبات و قدرتمند نیاز است و به کابلی که توان تحمل این انتقال برق را داشته باشد به کابل برق سه فاز معروف است. از نظر ویژگی های ظاهری تمامی کابل های برق سه فاز همانند کابل برق تک فاز هستندو از هادی رسانا، عایق و روکش تشکیل شده و از یک غلاف فلزی به عنوان محافظ در آن استفاده می گردد.

هادی کابل سه فاز

جنس هادی در کابل های سه فاز مانند کابل معمولی ممکن است از جنس مس یا آلومینیوم باشد. در صورتی که جنس آن از مس باشد به صورت مفتولی نیمه افشان و افشان و در صورتی که از آلومینیوم باشد به صورت مفتولی و نیمه افشان تولید می شود.

عایق و روکش

لایه پلیمری که بر روی هادی مسی یا آلومینیومی کابل سه فاز قرار می گیرد پلیمری است.  این محصول در خارجی ترین سطح قرار می گیرد و دارای ویژگی هایی از قبیل سختی، نرمی، کم یا زیاد بودن ضریب دی الکتریک بوده و در برابر سایش و مواد شیمیایی مقاوم است.

رنگ

برای شناسایی راحت تر فازهای مختلف در کابل برق از رنگ های مختلف استفاده می شود. این کار با هدف تقسیم بار و اتصال صحیح فازها به موتور القایی بدون نیاز به آزمایش انجام می شود.

نحوه اتصال

نحوه اتصال در کابل های سه فاز به صورت مثلثی و ستاره ای می باشد . در صورتی که قصد راه اندازی موتور را داشته باشید روش ستاره ای  جهت استارت اولیه موتور استفاده می گردد. در روش مثلثی سیم نول از مدار حذف و با کمک سیم سه فاز جریان الکتریکی برقرار می شود. زمانی که از اتصال مثلثی استفاده می شود موتور استارت خورده و در مدار قرار می گیرد.

تعداد رشته

کابل های برق سه رشته، سه و نیم رشته، چهار رشته و پنج رشته  از انواع کابل های برق سه فاز هستند که در مصارف صنعتی استفاده می شود.

فشار

کابل های برق سه فاز بر حسب محیطی که در آن قرار می گیرد به برق سه فاز فشار ضعیف، کابل برق سه فاز و کابل برق سه فاز فشار قوی طبقه بندی می شوند.

انواع کابل برق صنعتی بر حسب مقاومت

قیمت کابل برق صنعتی

هر چند هر دو نوع کابل تک فاز و سه فاز در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند اما به کارگیری کابل برق سه فاز بیشتر است. در بخش های قبل سعی کردیم به ویژگی  این نوع کابل اشاره کنیم. لذا قیمت کابل برق صنعتی با توجه به ویژگی هایی که در کابل برق سه فاز اشاره شد متفاوت است. عموما کابل برق مسی نسبت به کابل برق آلمینیومی دارای قیمت بالاتری است.  هر چقدر عایق به کار رفته در کابل برق محکم تر و دارای ویژگی های محافظتی بیشتر باشد انتظار افزایش قیمت بیشتری وجود دارد. همچنین در صورتی که رشته های به کار رفته در این سیم بیشتر باشد قطعا قیمت آن نیز افزایش می یابد.

در بین کابل های برق صنعتی کابل برق با هادی کابل برق آلمینیومی بیشترین کاربرد در صنعت را داراست که در ادامه به آن پرداخته می شود.

کابل برق آلمینیومی

از ملزومات برق صنعتی می توان به کابل های الومینیومی فشار قوی و فشار متوسط اشاره کرد. کابرد کابل برق آلمینیومی: از این کابل ها برای انتقال جریان الکتریکی استفاده می شود . توجه کنید که در گذشته به خاطر تجهیزات ضعیف تولیدی و نصب ، این کابل ها باعث بوجود امدن معایب بسیاری در پروژه ها می شده است ولی بعد از بیشتر شدن آگاهی نصاب ها و اطلاعات فروشنده ها برای مطابقت دادن نیاز و ولتاژ مشتری با ولتاژ های بهینه کابل ها باعث شد که امروزه این کابل ها بتوانند جایگزین های بسیار مناسب و ارزان قیمت تری برای کابل های مسی باشند .

توجه کنید که شما می توانید برای اگاهی و تطابق هدایت الکتریکی و استحکام و کارایی بهینه این کابل ها و نیازتان می توانید از قسمت مشتیبانی سایت کمک بگیرید . شرکت فروش سیم و کابل پارس تکین با ارائه مرغوب ترین و با کیفیت ترین محصولات از جمله کابل برق صنعتی و کابل های مختلف رضایت مصرف کنندگان را بدست آورد. شما در هر ساعتی از شبانه روز می توانید از طریق پشتیبانی سایت و ارتباط گیری با مشاوران فروش سایت از آخرین قیمت انواع مختلف سیم و کابل با خبر شوید

سایز کابل آلومینیوم زمینی تک فاز و سه فاز 

  • ۱۰*۲
  • ۱۶*۲
  • ۲۵*۲
  • ۳۵*۲
  • ۱۰*۴
  • ۱۶*۴
  • ۲۵*۴
  • ۳۵*۴
  • ۲۵+۱۶*۳
  • ۳۵+۱۶*۳
  • ۵۰+۲۵*۳
  • ۷۰+۳۵*۳
  • ۹۵+۵۰*۳
  • ۱۲۰+۷۰*۳
  • ۱۵۰+۷۰*۳
  • ۱۸۵+۹۵*۳
  • ۲۴۰+۱۲۰*۳

سایز کابل های برق الومینیومی خود نگهدار تک فاز و سه فاز :

  • ۱۶
  • ۲۵
  • ۳۵
  • ۵۰
  • ۷۰
  • ۹۵
  • ۱۲۰

توجه کنید که این کابل ها غالبا در ولتاژ های فشار ضعیف کارایی بهتری از خود نشان می دهند . همه این محصولات دارای گواهی نامه ها و استاندارد های ملی و بین المللی هستند. شرکت فروش سیم و کابل پارس تکین با ارائه مرغوب ترین و با کیفیت ترین محصولات از جمله کیبل مغان برق صنعتی و کابل و سیم توانسته است با سالها تجربه و پشتکار ، به هدف اصلی خود که رضایت مصرف کننده است برسد ، شما عزیزان در هر ساعتی از شبانه روز می توانید از طریق پشتیبانی سایت و ارتباط گیری با مشاوران فروش سایت از آخرین موجودی ها و قیمت انواع مختلف سیم و کابل با خبر شوید.

مطالعه کنید » کابل مغان

تفاوت اصلی کابل های مسی و الومینیومی در چیست؟

برای اینکه به درک بهتری از این مقایسه برسید بهتر است ابتدا با نقش این دو فلز در هادی های فشار ضعیف و فشار قوی آشنا شوید. با اینکه اصلی ترین تفاوت این دو هادی قیمت شان است و ارزان بودن کابل ها و سیم هایی در کابل برق سه فاز آلومینیومی باعث شده است که این کابل ها به محبوبیت بیشتری در بین مصرف کنندگان دست بیابند ولی عوامل مختلف دیگری هستند که برتری کابل های آلومینیومی را در پروژه های ساختمانی استفاده می کنند.

توجه کنید که بالا رفتن قیمت تجهیزات در تولیدات و شبکه های برق صنعتی باعث می شود که قیمت نهایی و پایانی پروژه شما خیلی بالاتر برود و این نکته را در نظر بگیرید که احتمال سرقت کابل های برق صنعتی مسی زیاد خیلی بیشتر است و شما به هزینه های نگهداری و تعمیر بیشتری در ادامه نیاز خواهید داشت ، وزن کابل برق آلمینیومی بسیار کمتر از کابل های مسی است پس حمل و نقل آن نیز ارزان تر و راحت تر خواهد بود ، لازم است بدانید به خاطر تک تک این ویژگی های مثبت است که کابل های آلومینیومی امروزه یکی از مهم ترین ملزومات برق صنعتی حساب می شوند و همچنین در بین پیمانکاران و مهندسان ساختمانی نیز به خاطر ویژگی های مثبت بسیاری که دارند بسیار محبوب هستند.

شرکت فروش سیم و کابل پارس تکین با ارائه مرغوب ترین و با کیفیت ترین محصولات از جمله کیبل مغان برق صنعتی و کابل و سیم توانسته است با سالها تجربه و پشتکار ، به هدف اصلی خود که رضایت مصرف کننده است برسد ، شما عزیزان در هر ساعتی از شبانه روز می توانید از طریق پشتیبانی سایت و ارتباط گیری با مشاوران فروش سایت از آخرین موجودی ها و قیمت انواع مختلف سیم و کابل با خبر شوید . شما عزیزان می توانید در هر حجمی ، هر محصولی را از هر کجای ایران سفارش دهید و در نقطه ای از کشور عزیزمان ایران که مد نظر دارید ، در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید. اگر شما هم به دنبال جایگزین کردن کابل های الومینیومی و مسی هستید و می خواهید به جای کابل مسی از انواع کابل ها با هادی الومینیومی استفاده کنید ، می توانید از این جدول کمک بگیرید و سطح مقطع و مسافت و جریان را بین این دو سیم مقایسه کنید و طبق نیازتان سفارشات خود را ثبت کنید.

موارد موثر بر قیمت کابل های آلومینیومی چیست؟

توجه کنید که در انواع کابل برق صنعتی کابل های فشار قوی همیشه نسبت به کابل های فشار متوسط و فشار ضعیف قیمت بالاتری دارند ، جنس روکش و عایق به کار رفته در کابل ها هم می تواند روی قیمت کلی کابل موثر باشد.  توجه کنید که در این بین سودجویان و دلالان زیادی به فروش کیبل مغان برق صنعتی مشعولند ولی کابل هایی بی کیفیت و کم دوام را ارائه می دهند . پس گول قیمت پایین محصولات برخی فروشنده ها را نخورید و از پارس تکین که یک نمایندگی معتبر فروش محصولات کابل و سیم مغان است خرید کنید.

شرکت فروش سیم و کابل پارس تکین با ارائه مرغوب ترین و با کیفیت ترین محصولات از جمله کیبل مغان برق صنعتی و کابل و سیم توانسته است با سالها تجربه و پشتکار ، به هدف اصلی خود که رضایت مصرف کننده است برسد ، شما عزیزان در هر ساعتی از شبانه روز می توانید از طریق پشتیبانی سایت و ارتباط گیری با مشاوران فروش سایت از آخرین موجودی ها و قیمت انواع مختلف سیم و کابل با خبر شوید. شما عزیزان می توانید در هر حجمی ، هر محصولی را از هر کجای ایران سفارش دهید و در نقطه ای از کشور عزیزمان ایران که مد نظر دارید ، در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

 

انواع کابل در صنعت

1) کابل های تایو

ارائه دهنده انواع کابل برق صنعتی برای اتوماسیون کارخانه های صنعتی و اتوماسیون کارخانه. شرکت Taiyo Cabletec (HK) مستقر در تایلند یک تولید کننده سیم و محصولات کابل است و همچنان یکی از اقوام تولید مدرن است. همچنین در مجموعه‌های کابل، که در آن کابل‌ها قبلاً کانکتورهای متصل شده‌اند، سروکار دارد. محصولات سیمی تولید شده در Taiyo، استانداردهای کیفیت بین المللی را برای ایجاد بهره وری و عملکرد بالا برآورده می کنند. کابل‌های ربات با یک هادی رشته‌ای خاص طراحی شده‌اند تا مطمئن شوند که آیا می‌توانند ۲۰ میلیون چرخه را در آزمایش حامل کابل تحمل کنند یا خیر. این کابل با روکش و عایق مقاوم در برابر روغن به گونه ای ساخته شده است که در محیط هایی که نیاز به قرار گرفتن دائمی در معرض روغن دارند به خوبی کار کند. طیف محصولات این شرکت کابل هایی را برای متفاوت ترین نیازها ارائه می دهد.

  • سری نور خورشید
  • کابل اترنت برای FA
  • کابل برای حامل
  • کابل برای ربات های چند محوره

2) کابل های اترنت

با توجه به نیروی خلاقانه قوی صنعت اتوماسیون، Teldor Cables & Systems Ltd. بسیاری از راه حل های کابلی جدید را توسعه داده است. بسته به کاربرد، این شرکت می تواند امروز کابل های CAT 4، CAT 5 و BUS را ارائه دهد. طیف محصولات این شرکت کابل و سیم برای کاربردهای الکتریکی و الکترونیکی، مخابراتی را ارائه می دهد.

  • فیلدباس بنیاد
  • کابل های اتوبوس پروفی
  • کابل های اتوبوس اینتر
  • کابل های شبکه دستگاه

2) کابل های اترنت

3) کابل های رباتیک

کابل های رباتیک به ویژه برای استرس مکانیکی بالا در صنعت رباتیک توسعه یافته اند.  انواع کابل برق صنعتی باید تنش کششی و پیچشی و همچنین میلیون ها چرخه خمشی متناوب را تحمل کنند. جدای از این موارد، با توجه به روغن، دما و مقاومت شیمیایی، الزامات اضافی وجود خواهد داشت. با توجه به عملکرد و مقاومت ها، این کابل های رباتیک در سیستم های آزمایشی خود آزمایش می شوند تا نیازهای بالا را برآورده کنند.

3) کابل های رباتیک

4) کابل های راه آهن

برای مقابله با چالش‌های کنونی که صنعت راه‌آهن با آن مواجه است، کابل‌های راه‌آهن بسیار مهم است. فرقی نمی‌کند که یک شبکه کابلی کامل در همه زمینه‌ها مورد نیاز باشد، یا اینکه منبع فعلی روی برد یا در پایه ریل باشد، انتقال داده‌ها، وظایف کنترلی مختلف برای بالاترین عملکرد مورد نیاز است. کابل های استفاده شده راه آهن، علاوه بر اینکه بدون هالوژن هستند، باید خود خاموش شونده و ضد شعله باشند و اجازه گسترش شعله را ندارند.

4) کابل های راه آهن

5) کابل ها و سیم های پزشکی

کابل های مورد استفاده برای کاربردهای پزشکی باید قابل اعتماد و ایمن باشند. آنها به طور کلی در مناطق مختلف استفاده می شوند و باید بالاترین نیازها را برآورده کنند. طیف گسترده ای از محصولات مانند کابل برق سه فاز، کابل های سیلیکونی، کابل های اتاق تمیز یا کابل های پیچشی. کابل های ربات، برای چنین محیط هایی مناسب هستند. کابل های پزشکی نیز در آزمایشگاه، اتاق عمل یا مانیتورینگ مناسب هستند.

6) کابل های سنسور

اندازه‌گیری، اتوماسیون و کنترل الکترونیکی تقریباً در تمام بخش‌های صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است. در بسیاری از زمینه‌ها، سنسورها و تکنیک‌های اندازه‌گیری ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و در بسیاری از زمینه‌ها بدون آن‌ها نمی‌توان کار کرد.

7) کابل های دریایی برای کشتی سازی

با توجه به افزایش تقاضا برای راندمان بالا و وزن کم، نیاز به کابل های دریایی در کشتی سازی در حال رشد است. کابل‌های کشتی باید در فضاهای باریک نصب شوند که بیشترین انعطاف‌پذیری کابل را می‌طلبد. علاوه بر این، کابل های کشتی باید ضد شعله، بدون هالوژن و خود خاموش شونده باشند. آنها مجاز به افزایش انتشار شعله نیستند. علاوه بر مطابقت با تاییدیه های مختلف بین المللی، سیم های دریایی باید وزن کمی داشته باشند. از آنجایی که این الزامات ویژه کشتی سازی نمی تواند توسط محصولات استاندارد برآورده شود، بنابراین نیاز به راه حل های سفارشی برای سازنده کشتی دارد.

8) جرثقیل و برنامه های کاربردی نوار نقاله

کابل ها به ویژه در سیستم های جرثقیل کنار اسکله و جابجایی کانتینر مورد نیاز هستند. آنها باید قادر به مقاومت در برابر استرس مکانیکی بالا و حمل خشن باشند. بنابراین، شما باید کابل های جرثقیل را انتخاب کنید که مقاومت در برابر پارگی، مقاومت در برابر سایش و بریدگی عالی، استحکام کششی بسیار خوبی را نشان می دهند

8) جرثقیل و برنامه های کاربردی نوار نقاله

بهترین فروشنده کابل صنعتی

ما در این مقاله به معرفی انواع قیمت کابل برق صنعتی و برق سه فاز و کابل برق آلمینیومی پرداختیم. برای خرید انواع کابل برق صنعتی می توانید از طریق سایت پارس تکین اقدام کنید. این مجموعه نماینده رسمی فروش سیم و کابل مغان است.شما عزیزان در هر ساعتی از شبانه روز می توانید از طریق پشتیبانی سایت انواع سیم و کابل اعم از کابل های زمینی، هوایی، شیلددار، کابل کنترل، آلومینیومی، نسوز و انواع کابل های فشار ضعیف، متوسط و فشار قوی مغان  ابزار دقیق را از ما تهیه کنید.برای ارتباط گیری با مشاوران فروش سایت از آخرین موجودی ها و قیمت انواع مختلف سیم و کابل  با شماره ها و شبکه های اجتماعی مندرج در سایت با ما ارتباط برقرار کنید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *