شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

کاربرد کابل شبکه outdoor چیست؟

Outdoor network cable

هنگام انتخاب یک کابل مناسب، اولین موردی که باید در نظر بگیرید؛ جنبه های کاربردی کابل است. به طور مثال قبل از اینکه کابل شبکه outdoor را انتخاب کنید؛ باید در خصوص ویژگی‌ها و قابلیت‌های استفاده از آن بیشتر بدانید.

 به طور کلی کابل های outdoor به کابل هایی گفته می‌شود که در فضای باز و در معرض عوامل خارجی قرار می‌گیرند. در ادامه مطلب به ویژگی‌ها و کاربرد این نوع از کابل ها بیشتر می‌پردازیم. شما می‌توانید کابل شبکه outdoor را برای کاربردهای مختلف از وب سایت پارس تکین تهیه نمایید.

کابل شبکه outdoor چیست؟

به طور کلی کابل های برق در کاربردهای مختلف ممکن است در داخل یا خارج از ساختمان ها مورد استفاده قرار بگیرند. کابل شبکه outdoor همانطور که از نامش پیداست؛ به دسته کابل‌هایی اشاره دارد که در محیط های بیرون از ساختمان و در فضاهای آزاد و باز استفاده می‌شوند.

بنابراین از آنجایی که محیط های خارج از ساختمان ممکن است شرایط مساعدی از لحاظ آب و هوا و رطوبت نداشته باشند؛ این کابل ها باید از ویژگی هایی برخوردار باشند که به راحتی در این محیط ها دوام آورده و مشکلی در ساختار و قابلیت آنها به وجود نیاید.

درواقع هنگامی که از کابل در مصارف داخلی استفاده می‌شود، ملاحظه چندان خاصی وجود ندارد؛ مگر اینکه کابل در محیط های صنعتی و در معرض عناصر تخریب کننده باشد اما برای کابل هایی که در فضای باز قرار می‌گیرند؛ مقاومت بالا در برابر نور خورشید، رطوبت و دمای شدید یک ضرورت محسوب می‌شود.

همچنین کابل شبکه ممکن است در داخل زمین اجرا گردد که در اینصورت نیز باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشد که فقط کابل شبکه outdoor از آن برخوردار است. برای دریافت مشاوره تخصصی در مورد خرید کابل شبکه فضای باز همین امروز با کارشناسان فروش پارس تکین در تماس باشید.

کابل شبکه outdoor

ویژگی‌های کابل شبکه outdoor

چنانچه از کابل های شبکه معمولی در خارج از ساختمان استفاده کنید؛ احتمال اینکه در معرض عناصر مختلف قرار گرفته و به سرعت تخریب شوند، زیاد است. به همین خاطر تولیدکنندگان اقدام به طراحی و تولید نوع خاصی از کابل ها کرده‌اند که به نیاز مشتریان در سیم کشی فضای باز پاسخ می‌دهد.

 انواع کابل شبکه outdoor به دلیل برخورداری از عایق PVC و روکش ضد آب از عملکرد بهینه و طول عمر خوبی برخوردار هستند. این محصولات همچنین به راحتی دماهای خیلی زیاد یا خیلی کم محیط بیرون را تحمل می‌کنند. علاوه بر این مقاومت شیمیایی بالایی دارند که منجر می‌شود در برابر برخی مواد شیمیایی، آسیب کمتری ببینند.

لایه‌های اضافی که به عنوان محافظ در این نوع کابل ها عمل می‌کنند شامل  روکش استیل، شیلد میانی و لایه‌ ضدآب است. جنس روکش کابل outdoor نیز اغلب از پلی اتیلن انتخاب می‌شود. بنابراین شما به راحتی می‌توانید از این کابل ها در فضای باز یا زیر زمین با شرایط خاص استفاده کنید؛ بدون اینکه نگران آسیب رسیدن به سیستم شبکه خود باشید.

در نظر داشته باشید که تمام کابل های شبکه قابل استفاده در فضای باز ممکن است برای کاربرد مورد نظر شما مناسب نباشند. مثلا برای کابلی که قرار است بیشتر در معرض نور خورشید قرار بگیرد؛ بسیار مهم است که عایق مقاوم در برابر UV داشته باشد و یا برای کابل کشی در محیط های مرطوب حتما باید از ضد آب بودن آن مطمئن باشید. بنابراین هنگام خرید این کابل ها در خصوص محیطی که می‌خواهید از آنها استفاده کنید با فروشنده مشورت کنید.

کابل شبکه outdoor

کاربرد کابل شبکه فضای باز چیست؟

برای بررسی کاربرد کابل شبکه فضای باز، باید ویژگی‌های کاربردی این نوع کابل ها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر به دنبال کابلی هستید که در محیط بیرون مقاومت بالایی داشته باشد؛ کابل شبکه outdoor انتخاب مناسبی است.

همچنین به مشتریانی که می‌خواهند یک سیستم شبکه با پایداری بالا داشته باشند؛ ما معمولا کابل های فضای باز را پیشنهاد می کنیم؛ چراکه به راحتی در هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده هستند. بنابراین اگر محیط سیم‌کشی مورد نظر شما دارای ویژگی های خاصی مانند رطوبت بالا، سرما، گرما و اشعه خورشید است یا احتمال آسیب حشرات و جانوران وجود دارد؛ باید از کابل شبکه outdoor استفاده کنید.

بیشترین کابل‌کشی شبکه outdoor را معمولا در سازه‌های شهری نظیر پل‌ها یا ساختمان‌های تجاری مشاهده می‌کنیم. علاوه بر این ها از کابل شبکه در فضای باز برای اهداف زیر نیز استفاده می‌شود:

  • اتصال دو یا چند ساختمان پردیس دانشگاهی، سینمایی و غیره
  • اتصال دوربین های مداربسته مجهز به اینترنت
  • ایجاد نقاط دسترسی Wi-Fi در فضای باز
  • فعال کردن سیستم اینترنت اشیا در لوازم خانگی (IoT)

کابل شبکه outdoor

تفاوت کابل outdoor و indoor چیست؟

یکی از مواردی که به درک بهتر کاربرد و ویژگی های کابل شبکه outdoor کمک می‌کند؛ مقایسه آنها با کابل های indoor است. قطعا در وهله اول باید انتظار داشته باشیم که نوع ساختار و عملکرد این دو نوع کابل با یکدیگر متفاوت باشد؛ چراکه کابل‌های اوت دور قرار است در محیط های آزاد و در شرایط آب و هوایی خاص استفاده شوند؛ درحالیکه کابل شبکه indoor فقط در داخل ساختمان استفاده می‌شود.

بنابراین بدون شک کابل شبکه indoor به خاطر محدودیت هایی که در زمان استفاده ایجاد می‌کند به لحاظ قیمت ارزان تر از کابل شبکه outdoor خواهد بود. همچنین از آنجایی که لایه های محافظتی به کار رفته در کابل های شبکه فضای باز بیشتر است؛ این نوع کابل ها ضخامت بیشتری دارند.

کابل شبکه outdoor

نکات مهم در انتخاب کابل شبکه فضای باز یا outdoor

هنگام کابل کشی در فضای باز قطعا به کابلی احتیاج دارید که در وهله اول در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشد و در نتیجه خطر آسیب رساندن به شبکه اینترنت شما را به حداقل برساند. بنابراین جهت تهیه چنین کابلی باید به سراغ کابل های شبکه outdoor بروید.

البته با وجود طیف وسیعی از دسته بندی کابل‌ ها، برای اینکه بهترین کابل شبکه را در نظر بگیرید؛ باید با یک تیم حرفه‌ای و متخصص در این زمینه مشورت کنید. کارشناسان فروش در شرکت پارس تکین آماده ارائه مشاوره تخصصی برای انتخاب مناسب ترین کابل شبکه فضای باز هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در پارس تکین نوآوران تماس بگیرید.

برخی دیگر از محصولات پارس تکین نوآوران :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *