شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

کابل آلومینیوم خودنگهدار

کابل آلومینیوم خودنگهدار

امروزه انواع کابل های آلومینیومی در کنار کابل های مسی به بازار عرضه می شوند که وظیفه همگی آن ها انتقال جریان الکتریکی است . نکته مهمی که که در انتخاب کابل آلومینیوم باید به آن توجه کنید ، مقاومت الکتریکی این کابل هاست ، به صورتی که هرچه مقاومت الکتریکی کابل کم تر باشد آن کابل مغان مناسب تری می باشد . پیمانکاران و مهدنسان ساختمانی می توانند برای خرید انوع کابل آلومینیوم خودنگهدار و یا زمینی با کیفیت به سایت فروشگاه پارس تکین مراجعه کنند .

کابل آلومینیوم خودنگهدار چیست ؟

سالهای زیادی از شروع استفاده از کابلهای خودنگهدار در سیستم های تک فاز و سه فاز استفاده می شود . نام دیگر این کابل ها ABC است ، این کابل ها جریان برق از محل پست برق به سیستم های خانگی ،صنعتی و کشاورزی انتقال می دهد . معمولا همه رشته سیم هایی که در کابل های خودنگهدار استفاده می شوند با عایق هایی از جنس پلی اتلین و XPLE عایق می شوند و پس از اکسترود شدن در فشار و دمای نسبتا بالای بخار آب crosslink می شوند . عمل کراسلینک به بهبود کلی کابلهای برق و خواص مکانیکی و الکتریکی کابل کمک می کند .

کابل با هادی از جنس آلومینیوم

از انواع کابل های آلومینیومی سالهاست در خطوط انتقال برق ، پست های توزیع برق و تاسیسات برقی استفاده می شود. به دلیل نوسانات شدید و عجیب قیمت مس در بازار ، دیگر خرید کابل های مسی اصلا مقرون به صرفه نیست  و استفاده تکی از کابل مسی دیگر در پروژه ها پیشنهاد نمی شود ، پیمانکاران و مهدنسان ساختمانی می توانند برای خرید انوع کابل های آلومینیومی با کیفیت به سایت فروشگاه پارس تکین مراجعه کنند .

آیا استفاده از هادی آلومینیومی به جای مسی علاوه بر قیمت مزیت دیگری هم دارد ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که همه کابل ها وظیفه انتقال جریان الکتریکی را عهده دار هستند و همه آن ها از روکش، عایق و هادی تشکیل شده اند در کابل های آلومینیومی جنس هادی از فلز آلومینیوم است که هدایت الکتریکی پایین تر و مقاومت آن در مقایسه با مس بیشتر است ،با این حال با انتخاب کابل درست آلومینیومی می توان عملکرد و کارایی این کایل هارا در شبکه برقی  تا حدودی افزایش داد . حتما پیش از خرید کابل آلومینیوم خودنگهدار  و سایر کابل های آلومینیومی به نکاتی مثل سطح مقطع کابل ، تعداد رشته ( تکفاز و سه فاز بودن ) ،افت ولتاژ ، ظرفیت آمپری تاسیسات برقی توجه کنید .

 سایت پارس تکین نمایندگی فروش کابل آلومینیومی با عرضه تمامی کابل‌های آلومینیوم خریدی ایمن و با تضمین کیفیت کالا را با ارائه گارانتی خدمت مشتریان گرامی تقدیم میکند .

قیمت کابل آلومینیوم خود نگهدار و زمینی در سایت پارس تکین

همانطور که خودتان هم می دانید قیمت کابل آلومینیومی در مقایسه با کابل مسی کمتر است در بین کابل های آلومینیومی هم زره دار بودن و بدون زره بودن ، تعداد رشته ، نوع روکش و سطح مقطع همگی بر رو قیمت نهایی کابل موثرند . پیمانکاران و مهدنسان ساختمانی می توانند برای خرید انوع کابل آلومینیوم خودنگهدار با کیفیت به سایت فروشگاه پارس تکین مراجعه کنند .

 

تفاوت های مهم کابل آلومینیوم و کابل مسی

  • خطر آتش سوزی و میزان اتلاف انرژی در انواع کابل های آلومینیومی در مقایسه با کابل های مسی ، بیشتر است .
  • معمولا از کابل آلومینیوم تنها در تولید کابل قدرت و هوایی و زمینی به صورت مفتول استفاده می شود و از آن در تولید کابل افشان ( کابل با انعطاف بالا ) استفاده نمی شود .
  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید فلز مس در برابر خوردگی ناشی از قرارگیری  درکنار مواد شیمیایی ، مقاومت بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد . به همین علت به کمک پلمپ بی متال و یا افزودن آلیاژ هایی به هادی کابل می توان به افزایش مقاومت آن در برابر خوردگی کمک کرد .
  • در یک متراژ یکسان و مشخص ، وزن کابل های مسی از کابل های آلومینیومی بیشتر است ، در واقع کم بودن وزن کابل آلومینیومی یکی از دلایل مقرون به صرفه بودن این کابل هاست .
  • خطر سرقت انواع کابل های آلومینیومی  در مقایسه با انواع مسی آن بسیار کمتر است و می توان از کابل آلومینیومی در تیر چراغ هم استفاده کرد .
  • کابل هایی با هادی از جنس آلومینیوم در مقایسه با کابل های مسی مقاومت الکتریکی بالاتر و هدایت الکتریکی کمتری دارند .

پیمانکاران و مهندسان ساختمانی می توانند برای خرید انوع کابل آلومینیوم خودنگهدار با کیفیت به سایت فروشگاه پارس تکین مراجعه کنند .

مزایای استفاده از کابل های خودنگهدار

  • کاهش احتمال دزدی
  • نصب ساده تر و زمان راه اندازی کمتر
  • ایمنی بیشتر کابل ها
  • خطر اتش سوزی کمتر در مقایسه با سایر کابل ها
  • قابلیت استفاده در معابر کم عرض

معایب کابل های خود نگهدار :

  • معمولا روکش آلومینیومی در مقابل تابش آفتاب درطول دراز مدت دچار پوسیدگی می شود .
  • در برخی مکان ها مثل مناطق کوهستانی ، هزینه راه اندازی و نصب کابل های آلومینیوم خود نگهدار زیاد است .
  • در غلاف این کابل ها نوعی نگهدارنده وجود دارد که باعث افزایش وزن آن نسبت به سایر کابل های آلومینیومی می شود .

سایت پارس تکین نمایندگی فروش کابل آلومینیومی با عرضه تمامی کابل‌های آلومینیوم خریدی ایمن و با تضمین کیفیت کالا را با ارائه گارانتی خدمت مشتریان گرامی تقدیم میکند

کلام آخر

هرگز کیفیت را فدای قیمت کابل نکنید با توجه به این که شرایط کنونی و نوسان قیمت ها ایجاب کرده است  که جنس نامرغوب با قیمت پایین تر و دقیقاً با نام برند اصلی در بازار فراوان یافت یافت شود ولی شما  باید در خرید انواع کابل‌های برق از جنس آلومینیوم حتما به استاندارد بودن آن کابل توجه بسیار کنید، خرید و استفاده از انواع کابل‌های نامرغوب در واقع پولتان را هدر و ایمنی‌تان را به خطر می اندازند. سایت پارس تکین نمایندگی فروش کابل آلومینیومی با عرضه تمامی کابل‌های آلومینیوم خریدی ایمن و با تضمین کیفیت کالا را با ارائه گارانتی خدمت مشتریان گرامی تقدیم میکند .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *