شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

کابل آلومینیومی پرمصرف؛ کابل زمینی و کابل هوایی و موارد استفاده از آن‌ها

۲ کابل آلومینیومی پرمصرف؛ کابل زمینی و کابل هوایی و موارد استفاده از آن‌ها

زمانی که فلز آلومینیوم وارد صنعت سیم و کابل شد با توجه به مشخصات آن محل استفاده از این فلز بسیار مهم شد. بنابراین، از کابل آلومینیومی در مکان‌هایی استفاده کردند که بتوان بیشترین سود را از آن گرفت. دو نوع کابل آلومینیومی پرمصرف، کابل زمینی و کابل هوایی هستند که در این مقاله از پارس تکین مایلیم در موردشان بیشتر صحبت کنیم. پس این مقاله را تا انتهای آن دنبال کنید.

برای مشاوره تخصصی همین جا کلیک کنید.

مشخصات فنی کابل آلومینیومی

استفاده از کابل آلومینیومی بعد از افزایش قیمت مس رونق بیشتری پیدا کرد اما سوالی که مطرح می‌شد از این قرار بود که آیا آلومینیوم می‌تواند جایگزین مناسبی برای مس باشد یا خیر. آلومینیوم گزینه مناسبی برای سیم و کابل است؛ زیرا این فلز بعد از مس رسانای خوبی به حساب می‌آید و قیمت آن نسبت به مس مناسب‌تر است. همینطور وزن این جنس از کابل‌ها سبک‌تر از همتای مسی آن است. این گزینه‌ها سبب می‌شود که افراد به سمت خرید بیشتر از آن متمایل شوند. سیم و کابل مغان یکی از برندهایی است که کابل آلومینیومی تولید می‌کند و پارس تکین نماینده فروش آن است. شما می‌توانید برای خرید انواع سیم و کابل آلومینیومی به این نمایندگی مراجعه کنید.

سیم و کابل آلومینیومی به‌صورت دو، سه و چهار رشته‌ای تولید می‌شود؛ یعنی سطح مقطع کابل آلومینیومی دو، سه و چهارتایی است که نوع چهارتایی به دو صورت مختلف تولید می‌شود؛ چهار سطح مقطع هم‌اندازه و در گزینه دیگر سه سطح مقطع یکسان و چهارمی با سطح مقطع کوچک‌تر.

استفاده  از کابل آلومینیومی مسائلی را نیز به دنبال دارد که باعث نگرانی افراد هنگام خرید آن می‌شود. مقاومت کابل آلومینیومی بالا است؛ یعنی فلز آلومینیوم نسبت به فلز مس تلاش بیشتری می‌کند تا جلوی عبور جریان گذرنده از این کابل را بگیرد. همینطور فلز آلومینیوم افت ولتاژ بالایی دارد و هنگام گذراندن جریان از این کابل لازم است انرژی بیشتری صرف شود تا کار انتقال به درستی انجام شود. مساله آخر نیز در رابطه با سیم و کابل آلومینیومی آن است که این جنس از کابل حرارت بیشتری نسبت به مس دارد و هنگام استفاده سریع‌تر دمای آن بالا می‌رود که می‌تواند طول عمر آن را تا اندکی کاهش دهد و خطر آتش‌سوزی بالاتری نسبت به همتای مسی خود دارند.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

کابل آلومینیومی پرمصرف؛ کابل زمینی و کابل هوایی و موارد استفاده از آن‌ها
کابل آلومینیومی پرمصرف؛ کابل زمینی و کابل هوایی و موارد استفاده از آن‌ها

کابل آلومینیومی هوایی و کاربرد آن

از هادی آلومینیومی برای مصارف هوایی و بر روی تیرهای برق استفاده می‌شود. این دسته از کابل‌های آلومینیومی در دو نوع با و بدون روکش تولید می‌شوند. مقدار ولتاژ نوع بدون روکش از کابل هوایی در سطح ضعیف و متوسط است و برای نوع روکش‌دار ولتاژ فشار قوی است. همین تفاوت روی قیمت کابل آلومینیومی هوایی اثر می‌گذارد؛ بنابراین، در صورت مشاهده تفاوت قیمت حتماً به این گزینه توجه داشته باشید.

برای ایمنی بیشتر، کابل آلومینیوم هوایی روکش‌دار استفاده می‌شود. همینطور کیفیت انتقال در این نوع بالاتر است. این روکش‌ها سبب می‌شوند تا از برق‌گرفتگی نیز جلوگیری شود. سبک بودن سیم و کابل آلومینیومی در این مورد بسیار کمک‌کننده و مهم است تا مشکلی در روند انتقال رخ ندهد.

کابل آلومینیومی زمینی و شناخت بیشتر آن

یکی از مکان‌هایی که از سیم و کابل آلومینیومی استفاده می‌شود در زمین است. کابل آلومینیومی برای برق‌کشی در زیر زمین دفن می‌شوند یا داخل دیوارها قرار می‌گیرند. در این موقعیت‌ها سیم و کابل تحرکی ندارند. در کنار این مورد، فشار مکانیکی و آسیب‌هایی مانند خورندگی و رطوبت محیط که به کابل‌های آلومینیومی زمینی وارد می‌شود سبب شده است که در تولید این گروه از محصولات عایق مقاومی وجود داشته باشد. عایق کابل‌های آلومینیومی از جنس PE یا همان پلی‌اتیلن هستند. هم‌چنین نواری از جنس فولاد به دور آن کشیده می‌شوند تا این مقاومت بالاتر رود.

کابل‌های آلومینیومی از نظر مقدار قدرت به ۳ دسته کلی فشار ضعیف، فشار متوسط و فشار قوی تقسیم می‌شوند. مقدار ولتاژ در این سه دسته متفاوت است و همین سبب می‌شود ضخامت سیم و کابل آلومینیومی نیز متغیر شود. کابل آلومینیومی فشار ضعیف ولتاژ یک تا ۳۵ کیلوولت را منتقل می‌کند. این مقدار برای کابل فشار از ۳۵ تا ۶۰ کیلوولت و برای کابل فشار قوی از ۶۰ تا ۱۳۲ کیلوولت است. این تفاوت در قیمت کابل آلومینیومی زمینی اثر می‌گذارد و باعث تفاوت در مقدار آن می‌شود.

زمانی که برای خرید انواع سیم و کابل آلومینیومی اقدام می‌کنید باید بتوانید انواع مرغوب سیم و کابل را تشخیص دهید؛ برای این منظور باید بدانید که نباید در سطح سیم و کابل تورفتگی یا بیرون‌زدگی وجود داشته باشد. اگر این مورد را مشاهده کردید یعنی سیم و کابل موردنظر نامرغوب است. همینطور در صورتی که کابل آلومینیومی را عمود بر سطح مقطع برش دهید هادی یا هسته کابل باید در مرکز باشد و در تمام جهت‌ها ضخامت عایق با هم برابر باشد.

کابل آلومینیومی زمینی و شناخت بیشتر آن
کابل آلومینیومی زمینی و شناخت بیشتر آن

اکنون با دو نوع کابل آلومینیوم زمینی و هوایی آشنا شدید. شما می‌توانید برای خرید این انواع، به پارس تکین مراجعه کنید و لیست قیمت سیم و کابل آلومینیومی را از این گروه بخواهید. زیرا قیمت این محصولات با توجه به نوسانات بازار متغیر است.  این گروه نماینده فروش سیم و کابل مغان است. خرید محصولات از نمایندگی موجب می‌شود تا خیالتان از بابت کیفیت و مرغوبیت کالا راحت باشد. علاوه براین، اگر به توضیحات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید می‌توانید با پارس تکین تماس بگیرید تا کارشناسان این گروه شما را راهنمایی کرده و به سوالاتتان پاسخ دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *