شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

معرفی 3 مورد از بهترین و پرکاربردترین کابل های آلومینیومی | پارس تکین

۳ کابل آلومینیوم پرمصرف و کاربرد آن‌ها

یکی از انواع سیم و کابل که امروزه بسیار پرمصرف است کابل آلومینیومی است؛ زیرا با توجه به بالا رفتن قیمت مس تولیدکنندگان از جایگزین آن آلومینیوم استفاده می‌کنند. این فلز نیز از رساناهایی است که جریان را به درستی منتقل می‌کند. در ساخت‌وسازهای مختلف کابل آلومینیومی یکی از گزینه‌هایی است که بسیار پرکاربرد می‌باشد.

در این مقاله از پارس تکین در مورد انواع کابل آلومینیوم صحبت می‌کنیم و توضیح خواهیم داد که هر کدام از آن‌ها در چه مواردی کاربرد دارند. برای آشنایی بیشتر این مقاله از پارس تکین را تا انتهای آن دنبال کنید.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

مشخصات فنی کابل آلومینیومی

هادی کابل آلومینیومی از فلزی با همین نام است که رسانای مناسبی برای عبور جریان‌های مختلف برق است. آلومینیوم مقاومت پایینی نسبت به جریان دارد و می‌توان انتقال جریان برق را به درستی انجام دهد و هنگام انتقال هیچ مشکلی مانند کاهش ولتاژ و بالا رفتن دما وجود ندارد؛ در این مسیر همان کار کابل مسی را انجام می‌دهد. هادی سطح مقطع آلومینیومی نسبت به مسی بزرگ‌تر است و چگالی کمتری نسبت به مس دارد. همین موارد سبب می‌شود تا وزن کابل آلومینیومی کاهش یابد. عایق کابل آلومینیومی از جنس پلاستیک است.

برای توزیع برق از کابل آلومینیوم استفاده می‌شود. کابل آلومینیومی هم در ساختمان‌ها و هم خطوط بین شهری گزینه مناسبی است و با این‌که تصور می‌شود که رسانا کمتری نسبت به مس است اما وظیفه خود را برای انتقال به درستی انجام می‌دهد. قیمت کابل آلومینیومی نسبت به همتای مسی خود مقرون‌به‌صرفه‌تر و پایین‌تر است و استفاده از آن در حال گسترش است.

در برابر خم شدن کابل آلومینیومی مقاومتی ندارد و به آسانی خم می‌شود. از آن‌جایی نیز که فرسودگی این کابل بالا است سبب می‌شود که در زمان کوتاهی گرمای تولیدی آن بالا رود و نیاز به جایگزین شدن داشته باشد.

مطالعه کنید» نمایندگی سیم و  کابل مغان در تهران

۳ نوع کابل آلومینیومی و کاربرد آن‌ها

با توجه به محل استفاده و هدف آن از کابل‌های آلومینیومی مختلفی استفاده می‌شود. در ادامه ۳ نوع کابل آلومینیومی پرمصرف را معرفی می‌کنیم.

۱)کابل آلومینیومی خودنگهدار

از مصرف‌ترین، کابل آلومینیومی خودنگهدار است. از آن‌جایی که احتمال حادثه و خطر در مواقعی که کابل‌ها به صورت هوایی نصب می‌شوند زیاد است کابل مناسب، کابل آلومینیومی خودنگهدار است. با استفاده از این کابل‌ها احتمال این‌که نزدیک بودن یا برخورد کابل‌ها به همدیگر موجب آسیب شود کاهش می‌یابد. در اثر باران و سرما و گرمای زیاد کابل خودنگهدار آلومینیومی دچار آسیب می‌شود و این از مشکلاتی است که با استفاده از آن رخ می‌دهد.

۲)کابل آلومینیومی زمینی

آن دسته از کابل‌های آلومینیومی در مکان‌های ثابت می‌شوند مانند کابل‌هایی که در زیرزمین استفاده می‌شوند کابل آلومینیومی زمینی گفته می‌شود. مشخصات این کابل‌ها به گونه‌ای است که نباید حرکت زیادی صورت بگیرد. به همین خاطر برای دفن شدن در زیر خاک و درون دیوار گزینه مناسبی هستند. یکی از این کابل‌ها، کابل آلومینیومی ۲۵*۲ یکی از انواع کابل‌های زمینی است که کیفیت آن بسیار بالا است و گزینه مناسبی برای خرید به حساب می‌آید که شما می‌توانید آن را از پارس تکین تهیه کنید.

کابل آلومینیومی زمینی
کابل آلومینیومی زمینی

۳)کابل آلومینیومی هوایی

برخی اوقات کابل‌ها برای استفاده بین شهری و هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کابل آلومینیومی بدون روکش یکی از این انواع است که منظور از این واژه بی روکش بودن هادی آن است. این کابل‌ها قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به همتای هوایی خود دارند. همینطور استفاده از این کابل‌ها سبب می‌شود تا پیدا کردن آسیب و مشکل در آن آسان باشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل حل شود. انشعاب‌گیری با استفاده از این کابل آلومینیومی بدون روکش راحت‌تر است و در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.

کابل آلومینومی هوایی بدون روکش
کابل آلومینومی هوایی بدون روکش

قیمت و خرید انواع کابل آلومینیومی

زمانی که شما برای خرید کابل آلومینیومی اقدام می‌کنید باید از میزان مقاومت آن مطلع باشید؛ زیرا مقاومت الکتریکی کمتر نشان‌دهنده کابل مناسب‌تر است. شما می‌توانید برای خرید انواع کابل آلومینیومی با گروه پارس تکین در ارتباط باشید. این گروه عرضه کننده انواع سیم و کابل با کاربردهای مختلف هستند. همینطور اگر به توضیحات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید کارشناسان پارس تکین شما را به بهترین شکل راهنمایی می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *