شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

همه چیز راجع به کابل مخابراتی | انواع کابل مخابراتی | جدول کابل مخابراتی

همه چیز راجع به کابل مخابراتی | انواع کابل مخابراتی | جدول کابل مخابراتی

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و نیاز هر روزه به برقراری ارتباط سبب اهمیت کابل های مخابراتی شده است. اگر شما هم علاقه مند به آشنایی در مورد کابل های مخابراتی و انواع و کارکرد های آن هستید خواندن این مقاله را به شما توصیه می نمائیم. پارس تکین ارائه دهنده مستقیم انواع کابل های مخابراتی از تولید کنده به شما عزیزان می باشد.

برای مشاوره همین الان کلیک کنید.

همه چیز راجع به کابل مخابراتی | انواع کابل مخابراتی | جدول کابل مخابراتی

کابل مخابراتی و اجزای تشکیل دهنده آن چیست؟

کابل های مخابراتی جزو مهم ترین و ضروری ترین نیاز های امروزی بشر به شمار می رود و به مرور زمان دستخوش تغییرات بسیاری گشته است. با اهمیت هر روزه ارتباط و تبادل اطلاعات اهمیت کابل های مخابراتی بیش از پیش شده است. در گذشته از به کمک کابل های تلفن که یکی از انواع کابل های مخابراتی می باشد، مردم فقط بصورت مکالمه و صوتی با یکدیگر در ارتباط بودند اما اکنون به لطف پیشرفت تکنولوژی به راحتی و با یک دکمه امکان ارسال تصاویر، متن و ویدئو وجود دارد. برای برقراری ارتباط توسط کابل های مخابراتی هیچ محدودیت مکانی وجود ندارد و از هر نقطه به محلی دیگر می توان ارتباط براقرار نمود. کابل های مخابراتی دارای مصارف بسیار زیادی می باشد و با توجه به کارایی آن دارای دو جنس مسی و فیبر نوری می باشد که این دو نیز به صورت هوایی و زمینی تولید و عرضه می شوند. اجزای تشکیل دهنده کابل های مخابراتی عبارتند از:

  • هادی کابل های مخابراتی
  • حفاظ الکترواستاتیک
  • طول کابل
  • غلاف کابل
  • عایق کابل
  •  و نوار فولادی گالوانیزه

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

کابل مخابراتی و اجزای تشکیل دهنده آن چیست؟

کاربردهای کابل های مخابراتی

کابل های مخابراتی از اصلی ترین اجزای ایجاد ارتباط و انتقال اطلاعات می باشد. این کابل ها کارکردهای متنوعی داشته و در اکثر مکان ها مورد استفاده می باشند. در ادامه برخی از کاربرد های مهم و اصلی کابل های مخابراتی را عنوان می کنیم:

  • امکان برقراری ارتباط بدون هیچ گونه محدودیت
  • ارسال اطلاعات و داده های مختلفی چون صدا، تصویر ، متن و ویدئو
  • انتقال دادن سیگنال های بسیار قوی همچون سیگنال های اینترنت
  • استفاده از تلویزیون های کابلی توسط کابل های مخابراتی

کاربردهای کابل های مخابراتی

آشنایی با انواع کابل مخابراتی

کابل های مخابراتی از تجهیزات لاینفک زندگی امروزی می باشد که برای تهیه آن باید در مورد انواع مختلف کابل مخابراتی اطلاعات داشته باشید. این کابل ها امکان انتقال هر گونه داده ای را به راحتی فراهم می نماید و دارای دو نوع مسی و فیبر نوری می باشد. پارس تکین در ادامه شما را با انواع کابل های مخابراتی آشنا می کند.

بیشتر بدانید: لیست بهترین تولید کننده های سیم و کابل در ایران کدام اند؟ + جدول قیمت کابل مغان

کابل هم محور یا کواکسیکال: کابل هم محور یا کواکسیکال از انواع کابل های مخابراتی مسی می باشد و دارای دو کانال است که محور مشترک دارند. اتصال به اینترنت و منتقل کردن سیگنال تلویزیون از کارایی های این کابل می باشد و به دلیل قیمت مناسب بسیار مقرون به صرفه می باشد و قابلیت انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی را دارد.

کابل مخابراتی مسی: کابل مخابراتی مسی یکی از پر کاربرد ترین انواع کابل می باشد. این محصول دارای هسته مسی می باشد و عایق آن معمولا از جنس پی وی سی است. کابل مخابراتی مسی در دونوع هوایی و زمینی وجود دارد. کابل مخابراتی مسی هوایی از انعطاف پذیری بالایی نیز برخوردار می باشد. کابل مسی مخابراتی ایرکور کانالی و کابل مسی مخابراتی مهاردار کانالی از انواع کابل مخابراتی مسی موجود در بازار است.

 

کابل مسی ژله فیلد خاکی: از این کابل برای استفاده در کانال ها بهره می برند و به صورت دفن در زمین می باشد. در بین هادی آن ازژل گرم نفتی و مقاوم در برابر رطوبت استفاده شده و از هر گونه آسیب به جهت تغییرات آب و هوایی جلوگیری میکند.  کابل مخابراتی ژله فیلد کانالی یکی از انواع این نوع کابل می باشد.

آشنایی با انواع کابل مخابراتی

کابل مخابراتی فیبر نوری: کابل های مخابراتی فیبر نوری نسبت به انواع دیگر کابل های مخابراتی جدید تر و به روز تر است . این کابل ها دارای هسته و عایق می باشد و از نور برای انتقال اطلاعات استفاده می کند. این کابل در دونوع تک حالته و چند حالته تولید و در بازار می جود می باشد. در ادامه نام انواع کابل های مخابراتی فیبر نوری را آورده ایم:

  1. کابل مخابراتی فیبر نوری بیرونی
  2. کابل مخابراتی فیبر نوری داخل ساختمان
  3. کابل مخابراتی فیبر نوری ژله فیلد خاکی
  4. کابل مخابراتی نوری خشک خاکی
  5. کابل مخابراتی فیبر نوری خشک کانالی
  6. کابل فیبر نوری خشک مهاردار هوایی تک روکشه
  7. کابل مخابراتی فیبر نوری ژله فیلد مهاردار هوایی تک روکشه
  8. کابل مخابراتی نوری خشک مهاردار هوایی آرموردار دو روکشه
  9. کابل مخابراتی فیبر نوری با تیوپ مرکزی
  10. کابل مخابراتی ترکیبی فیبر نوری و برق

 

کابل مخابراتیADSS

جنس این کابل کمی متفاوت است و بدون ژله و بصورت خشک می باشد و در آن از نوار جذب کننده رطوبت به عنوان عایق استفاده می شود. تهیه کابل های مخابراتی از مراکز و شرکت های معتبر بسیار حائز اهمیت می باشد و ما به شما پارس تکین را پیشنهاد می کنیم.

 

کاربرد کابل زوجی

اصلی و مهم ترین کاربرد کابل های زوجی مسی، ایجاد خطوط مخابراتی است. از کابل زوجی مسی در خطوط داخلی مراکز مختلف و ساختمان ها و خطوط مخابراتی استفاده می شود. کابل های مخابراتی با توجه به موارد استفاده آنان به صورت تک زوج یا سیم رانژه و دو زوجی تولید می شوند. از سیم تک زوجی برای ایجاد ارتباط بین پورت های مختلف و از سیم های دو زوجی جهت ایجاد ارتباط مابین پریز تلفن و تلفن استفاده می شود.

همه چیز راجع به کابل مخابراتی | انواع کابل مخابراتی | جدول کابل مخابراتی

کلام پایانی

کابل های مخابراتی در دنیای امروزی دارای مصارف بسیاری است که در صورت نبود آن به جرات میتوان گفت که تکنولوژی به صورتی که مشاهده می کنید نمی تواند باشد. ارتباط بین ما و شما به واسطه همین کابل های مخابراتی برقرار شده است. وظیفه اصلی و کاربرد کابل های مخابراتی برقراری و ایجاد ارتباط ، ارسال سیگنال های الکتریکی و داده ها ی مختلف است. این کابل ها دارای دونوع مسی و فیبر نوری است که هر یک از این ها نیز انواع مختلفی با توجه به مصرف آن دارند. پارس تکین ارائه دهنده انواع مختلف کابل های مخابراتی می باشد که به صورت مستقیم محصول را از تولید کننده اصلی و با بهترین کیفیت به مصرف کنندگان عرضه می نماید.

همه چیز راجع به کابل مخابراتی | انواع کابل مخابراتی | جدول کابل مخابراتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *