شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

همه چیز راجع به کابل فیبر نوری | انواع کابل فیبر نوری | قیمت کابل فیبر نوری

همه چیز راجع به کابل فیبر نوری | انواع کابل فیبر نوری | قیمت کابل فیبر نوری

کابل های فیبر نوری محصولاتی هستند که در موارد مختلفی از آنها استفاده میشود وداده ها را  از طریق نور و با سرعت مشخصی انتقال میدهند.در حقیقت داخل این کابل ها، تارها و رشته هایی بنام فیبر نوری موجود است.دراین مقاله قصد داریم در مورد  کاربرد کابل فیبر نوری صحبت کنیم .

برای مشاوره همین الان کلیک کنید.

کابل فیبر نوری چیست؟

فیبر نوری درحقیقت رشته های باریک و بلندی هستند که از ماده ای مثل شیشه یا پلاستیک ساخته شده است که نور را از یک سر وارد واز  سر دیگر خارج میکند. پهنای باند بسیاری بالایی نسبت به کابل های معمولی دارد و فایل های تصویری و یا صوتی با پهنای باند بالا تا 10 گیگا بایت و بیشتر را انتقال میدهد.کابل های فیبر نوری جهت استفاده در مسافت های  طولانی و برای شبکه های داده با عملکرد بالا و ارتباط از راه دور مورد استفاده قرار می گیرند. تفاوت کابل فیبر نوری با مسی در پهنای باند بالای کابل نوری می باشد و داده ها را در مسافت های طولانی  انتقال میدهد.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

آشنایی با انواع کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری همانند کابل معمولی از مواد مختلفی  ساخته می شود و هر کدام از این کابل ها برای موارد خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. انواع کابل های نوری به شرح ذیل میباشد.

کابل خاکی فیبر نوری

این کابل برای دفن در زمین استفاده میشود و داشتن غلاف فلزی ، مقاومت در برابر رطوبت وخاصیت ضد جوندگی از مزایای این نوع کابل فیبر نوری محسوب می شود. به طور کلی موارد مصرف این کابل خارج از ساختمان است.

کابل کانالی فیبر نوری

از این نوع کابل بدلیل نداشتن غلاف ژله ای باید از داکت محافظ ونوار جاذب رطوبت نیز استفاده میشود. این فیبر نوری طوری طراحی و ساخته شده است تا در داخل ساختمان ها مورد استفاده قرار گیرد.

کابل هوایی فیبر نوری

این کابل بدون ژله و خشک میباشد و دو لایه روکش و یک لایه آرمور دارد وبدلیل شباهت به عدد 8 به فیگور 8 نیز معروف میباشد.این کابل در مواردی که نیاز به کابل کشی هوایی دارد مورد استفاده قرار میگیرد.

کابل خاکی فیبر نوری | کابل کانالی فیبر نوری | کابل هوایی فیبر نوری

آشنایی با کابل فیبر نوری با توجه به اشعه گذرنده

کابل فیبر نوری با توجه به کاربرد وساختار آن به دو صورت کابل فیبر نوری تک حالته و کابل فیبر نوری چند حالته تولید وعرضه میشود.

فیبر نوری تک حالته

از فیبرنوری سینگل مد یا تک حالته برای ارسال اطلاعات با سرعت کمتر و مسافت های طولانی استفاده می شود .منبع نور آن لیزر می باشد و نور مادون قرمز را از خود عبور می دهد. از فیبر نوری تک حالته حد اکثر تا مسافت 70 کیلو متر می توان استفاده نمود. این نوع از فیبر با توجه به نوع چند حالته از خمش بالاتری برخوردار است و کار با آن راحتتر می باشد.

کابل فیبر نوری چند حالتی

از این فیبر نوری چند حالته که با نام مالتی مد نیز شناخته می شود برای ارسال اطلاعات با حجم بالاتر و مسافت های کوتاه تر استفاده میشود. منبع نور آن ال ای دی می باشد. هسته این فیبر نوری از نوع تک حالته بزرگتر است و قیمت آن نیز بالاتر می باشد.

آشنایی با کابل فیبر نوری با توجه به اشعه گذرنده

کابل فیبر نوری از نظر متریال و جنس

کابل فیبر نوری معمولا از جنس شیشه یا پلاستیک می باشد و کابل فیبر نوری به طور کلی از بخش های هسته ،پوسته و چندین روکش تشکیل شده است که درمورد اجزا مختلف کابل فیبر نوری در ذیل  توضیح داده شده است.

هسته :هسته بخش اصلی فیبر نوری میباشد که معمولا از جنس شیشه میباشد ولی در فاصله کوتاه از جنس پلاستیک نیز استفاده میشود. کابل فیبر نوری با توجه به جنس هسته دارای دو دسته، با ضریب شکست پله ای و ضریب شکست تدریجی می باشد.

پوسته: هسته داخل پوششی بنام پوسته قرار دارد که از جنس شیشه یا پلاستیک می باشد و وظیفه آن جلوگیری از نشت نور و خارج شدن آن از هسته است.

روکش خارجی:روکش  فیبر نوری به عنوان یک عایق یا محافظ عمل می کند. روکش کابل فیبر نوری  با توجه به جنس و مدل و نوع استفاده از آن در بازار به  شکل های مختلفی عرضه میشود. در ادامه با انواع جنس و متریال به کار رفته در کابل فیبر نوری آشنا می شویم.

کابل فیبر نوری شیشه ای: از نام این کابل می توان جنس هسته آن را حدس زد. هسته شیشه ای این کابل ویژگی های منحصر به فردی را برای آن ایجاد نموده است. ظریف بودن، عدم امکان برش و اصلاح، انعطاف پذیری پائین و عملکرد متعادل در برابر گرما و مواد شیمیایی از خصوصیات کابل فیبر نوری شیشه ای محسوب می شود.

فیبر نوری پلیمری یا پلاستیکی: این نوع از کابل فیبر نوری از پلیمر یا پلاستیک تهیه شده و جنس هسته آن اکرلیک می باشد. فیبر نوری پلیمری با قطر هسته 1 میلی متر،  بسیار سریع و راحت نور را از خود منتقل می کند. کاربردهای این فیبر نوری در صنایع بهداشتی از جمله لیزر، روشنایی و تزئینات دکوراسیون می باشد.

کابل فیبر نوری با غلاف پلیمر: جنس اصلی این فیبر نوری سیلیکا می باشد و روکش آن از پلیمر ساخته شده است.

 

نکات مراقبتی و مزیت های کابل فیبر نوری

قبل از تهیه و استفاده از هر محصول باید از مزیت ها و روش های مراقبتی آن مطلع باشید.

با توجه به تنوع فیبر نوری بهتر است از خصوصیات کلی این محصول اطلاعات کافی را داشته باشید.

نصب کابل فیبر نوری باید توسط فرد متخصص و با تجربه انجام شود و نصب آن نیازمند توجه و دقت می باشد.

کابل فیبر نوری از انعطاف پذیری نسبتا پائینی برخوردار است و همین ویژگی احتمال شکستن را در آن افزایش می دهد.

این محصول وزن پائین و سبکی دارد و بسیار مقرون به صرفه می باشد.

از کابل فیبر نوری در مسافت های بالا می توان استفاده نمود و هدر رفت انژی را می توان به حداقل رساند.

به دلیل عدم تداخل الکترو مغناطیسی، امکان ارتباط بدون مشکل و پایدار را فراهم می نماید.

جهت اطلاع از قیمت های انواع فیبر نوری و دریافت هر گونه مشاوره با کارشناسان و متخصصان مجموعه پارس تکین تماس حاصل نمائید.

نکات مراقبتی و مزیت های کابل فیبر نوری

سخن پایانی

همانطور که داخل سیم ها رشته هایی از جنس مس و آلومینیوم وجود دارد، داخل کانال های فیبر نوری نیز رشته هایی از جنس شیشه یا پلاستیک برای انتقال نور با سرعت بالا وجود دارد. این کانال ها با توجه به جنس و نوع کاربری آن در دسته های مختلفی قرار می گیرند. برای دریافت اطلاعات و خریدی با کیفیت با متخصصان مجموعه پارس تکین در تماس باشید.

تولیدی پارس تکین متخصص در تجهیزات برقی و ملزومات آن، پیشرو در تهیه این محصولات به طور مستقیم از تولید گنندگان و عرضه با کمترین قیمت و بالاترین کفیت می باشد.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *