شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

مواردی که باید هنگام خرید کابل کواکسیال بدانید

مواردی که باید هنگام خرید کابل کواکسیال بدانید

با وجود این‌که خرید کردن به افراد کمک می‌کند تا دغدغه خود را رفع کند استرس‌هایی را نیز به دنبال خود دارد. خرید جنس مرغوب مانند کابل کواکسیال نیاز به آشنایی با آن دارد تا حدودی بتوان جنس باکیفیت را تشخیص داد. مراجعه کردن به نمایندگی‌های فروش به شما این اطمینان را می‌دهد که محصول مناسبی را دریافت خواهید کرد. همینطور درصورتی‌که مشکلی در این خرید متوجه شما شوید می‌توانید با این گروه تماس بگیرید تا آن را برای شما رفع کنند.

در این مقاله از پارس تکین در مورد کابل آنتن یا کواکسیال صحبت می‌کنیم. پارس تکین نماینده فروش این محصول از برندهای مختلف مانند کابل مغان است که شما می‌توانید با تماس تصمیم بگیرید که کدام گزینه مناسب شما است. این مقاله را تا انتهای آن دنبال کنید و اگر سوالی در این باره داشتید از ما بپرسید تا در سریع‌ترین زمان به شما پاسخ دهیم.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

کابل کواکسیال چه وظیفه‌ای دارد؟

در این مقاله اول به سراغ این موضوع می‌رویم که در چه مواردی از کابل کواکسیال استفاده می‌کنیم. شناخت این موضوع به شما کمک می‌کند که هنگام تصمیم‌گیری درست عمل کنید و از صرف هزینه و زمان در موقعیت اشتباه جلوگیری کنید. برخی از مکان‌هایی که از کابل کواکسیال در آن کاربرد دارد در ادامه نام می‌بریم:

  • کابل آنتن ماهواره و تلویزیون
  • دکل‌های رادیویی
  • دوربین مداربسته
  • تجهیزات نظامی
  • تجهیزات اسکن مافوق صوت
  • ارتباط بین ساختمان‌های چندطبقه
  • ارتباط دکل‌های تلفن به مشتری

استفاده از کابل کواکسیال به این موارد ختم نمی‌شود و صنعت‌های مختلفی از این کابل استفاده می‌کنند. در ادامه در مورد این‌که این کابل از چه اجزایی تشکیل شده است توضیحاتی خدمت شما ارائه می‌کنیم.

کابل آنتن کواکسیال با مشبک آلومینیومی
کابل آنتن کواکسیال با مشبک آلومینیومی

ساختار کابل کواکسیال به چه صورت است؟

مانند تمام کابل‌ها، کابل کواکسیال از چند لایه تشکیل شده است؛ درونی‌ترین لایه هسته آن است که به هادی هم شناخته می‌شود. این بخش وظیفه دارد که داده را به‌درستی و به‌سرعت منتقل کند که معمولاً از جنس مس است. البته گاهی اوقات این کابل آلومینیومی نیز است. این بخش به‌صورت ساده و جامد است یا از رشته‌های به‌هم تابیده تشکیل شده است.

به دور هسته کابل کواکسیال، لایه‌ی دیگری کشیده می‌شود که از آن در برابر آسیب‌های بیرونی محافظت کند. بعد از آن یک لایه دیگر که از فویل مسی یا مشبک فلز دیگری ساخته شده است آن را احاطه می‌کند تا در برابر اختلال در سینگال عبوری مقاومت کنند و مشکلی برای آن رخ ندهد. بعد از این دو تمام ساختار کابل کواکسیال با لایه‌ای پوشیده می‌شود تا در برابر آسیب‌های محیطی مقاوم باشد.

حالا که با ساختار کابل کواکسیال آشنا شدید در ادامه از دسته‌بندی‌های مختلفی که این نوع کابل دارد خواهیم گفت تا بتوانید گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

انواع کابل کواکسیال از چه قرار است؟

چند معیار مختلف در دسته‌بندی کابل کواکسیال اثرگذار است؛ اولین گزینه مقدار امپدانس کابل است. امپدانس به مقدار مقاومتی گفته می‌شود که کابل در مقابل جریان تجربه می‌کند. این مقدار در کابل کواکسیال ۵۰ یا ۷۵ اهم است. بنابراین، طبق دسته‌بندی امپدانس، کابل کواکسیال به دو دسته کلی ۵۰ و ۷۵ اهمی تقسیم می‌شود.

برخی اوقات کابل‌های کواکسیال را براساس مقدار ضخامت آن به دو دسته تقسیم می‌کنند؛ گروه اول آن‌هایی هستند که ضخامتشان نازک است و به آن Thin net گفته می‌شود. این نوع از کابل‌ها دارای قطری در حدود ۰/۲۵ اینج هستند و همین موجب می‌شود تا انعطاف بالایی داشته باشند و در موقعیت‌های مختلف مورداستفاده قرار بگیرند. گروه دوم نیز که ضخامت بیشتری دارند به Thick net معروف هستند و برای مسافت‌های طولانی گزینه مناسبی به حساب می‌آیند و هیچ کاهش ولتاژی در آن‌ها رخ نمی‌دهد.

در دسته‌بندی سوم، کابل‌ها را براساس معیاری عددی با نام RG تقسیم‌بندی می‌کنند که کوتاه‌شده عبارت Radio Guide است. برای گروه تلویزیون و ماهواره از شماره ۶ این گروه استفاده می‌شود و عدد ۵۹ آن برای دوربین‌های مداربسته گزینه دقیقی به حساب می‌آید.

کابل کواکسیال در پارس تکین
کابل کواکسیال در پارس تکین

لیست قیمت و خرید کابل کواکسیال از پارس تکین

شما می‌توانید برای خرید کابل آنتن یا کواکسیال با پارس تکین تماس بگیرید. این گروه عرضه‌کننده کابل کواکسیال از برندهای مختلف و معتبر ایرانی است. همینطور برای اطلاع از قیمت‌ها بهتر است با این گروه تماس بگیرید تا در جریان آخرین خبر باشید. با همه این توضیحات اگر فکر می‌کنید که به توضیحات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید می‌توانید با پارس تکین تماس بگیرید تا مشاوران فروش این گروه اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *