شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

معرفی جامع کابل فشار متوسط MV-Cable

معرفی جامع کابل فشار متوسط MV-Cable

یکی از دسته‌بندی‌های سیم و کابل براساس مقدار ولتاژ گذرنده از آن‌ها است که سبب به‌وجود آمدن دسته‌ای با نام کابل فشار متوسط (Medium Voltage Power Cable) شده است. این دسته از کابل‌ها تنها می‌توانند مقدار ولتاژ مشخصی را از خود عبور دهند و استفاده در محیط‌هایی که مقدار آن زیادتر از عدد تعیین‌شده است اشتباه است و باعث آسیب خواهد شد. همینطور خرید از برندهای نامرغوب سبب می‌شود تا خرید شما شکست بخورد. به همین منظور خرید از گروه‌هایی مانند نمایندگی کابل مغان سبب می‌شود تا خیال شما از بابت کیفیت محصول راحت باشد و متحمل هزینه اضافی نشوید.

این مقاله از پارس تکین در مورد کابل فشار متوسط است. شما می‌توانید برای آشنا شدن بیشتر با این نوع کابل این مقاله را تا انتهای آن دنبال کنید. در این مقاله خواهیم گفت که مشخصات فنی این کابل چگونه است و در چه محل‌هایی از آن استفاده می‌شود.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

مشخصات فنی کابل فشار متوسط؛ لایه‌ها و مقدار ولتاژ گذرنده

لایه‌های مختلفی در ترکیب کابل فشار متوسط وجود دارد؛ درونی‌ترین قسمت این کابل هسته آن است. هسته یا هادی موظف هستند تا جریان لازم را از خود عبور داده و به مقصد برسانند که از جنس صوت، تصویر، الکتریسیته و داده است. برای این هدف، هادی از جنس‌های مختلفی مانند مس یا آلومینیوم تهیه می‌شود که رساناهایی قوی هستند اما تفاوت‌هایی جزئی دارند که سبب می‌شوند روی درخواست خرید آن‌ها اثر بگذرانند. تعداد هادی در این کابل‌ها مختلف است؛ برخی از آن‌ها تنها دارای یک هسته هستند و برخی دیگر تا چهار هسته دارند.

لایه بعدی عایق آن است. این لایه وظیفه دارد که از اختلال در مسیر انتقال جلوگیری کند و اگر آسیبی از بیرون متوجه کابل می‌شود آن را کنترل کند. عایق تنها یک لایه نیست و با توجه به مقدار ولتاژ کابل فشار متوسط می‌تواند از یک تا پنج لایه باشد. این عایق‌ها با نام‌های اسکرین، شیلد و غلاف (آرمور) وجود دارند. اسکرین لایه‌ای است که به دور هادی کشیده می‌شود که شدت میدان الکتریکی را کم می‌کند. غلاف و شیلد نیز از آسیب‌های مکانیکی که ممکن است محیط به کابل وارد کند جلوگیری می‌کند. زره یا غلاف معمولاً از جنس فلزهایی مانند آلومینیوم است که در برابر ضربه عملکرد خوبی داشته باشد. عایق‌ها نیز از جنس PVC، PE یا XLPE هستند.

اکنون با لایه‌های کابل فشار متوسط آشنا شدیم. همانطور که از نام این کابل نیز مشخص است مقدار ولتاژی که می‌تواند از خود عبور دهد متوسط است و برای کابل‌های کوچک از کابل فشار ضعیف و برای موارد بیشتر از دامنه آن از کابل فشار قوی استفاده می‌شود. اما دقیقاً این کابل برای چه مقدار ولتاژی مناسب است؟ این کابل‌ها می‌توانند از یک کیلوولت که معادل هزار ولت است را منتقل کنند و این حداقل مقداری است که برای انتقال از این نوع کابل استفاده می‌شود. حداکثر آن‌ها نیز تا ۶۰ کیلوولت است.

برای مشاوره همین الان کلیک کنید.

مشخصات فنی کابل فشار متوسط؛ لایه‌ها و مقدار ولتاژ گذرنده

صنایعی که کابل فشار متوسط در آن کاربرد دارد

پروژه برق‌رسانی به مناطق مختلف از اولین محل‌هایی است که در آن کابل فشار متوسط کاربرد دارد؛ این کابل‌های برای انتقال زمینی مورداستفاده قرار می‌گیرند. البته تنها ساختمان‌های مسکونی و تجاری محل استفاده از آن‌ها نیستند؛ کارخانه‌ها و صنعت‌های مختلف برای این هدف از آن نیز استفاده می‌کنند.

یک صنعت بزرگ نیز که در آن این کابل استفاده فراوانی دارد نیروگاه‌ها هستند؛ در این مکان‌ها برای برقراری ارتباط میان ترانسفوماتورها و ژنراتورها از کابل فشار متوسط استفاده می‌شود تا کار بدون اختلال و به‌درستی انجام شود. همینطور ارتباط در میان ابزارهای توزیع و انتقال برق نیز از دیگر کاربردهای کابل فشار متوسط است.

مواردی که گفتیم تنها بخشی از کاربردهای کابل فشار متوسط هستند؛ اصلاح و تعمیر لوازم و تجهیزاتی که در بخش‌های مختلف دچار آسیب می‌شوند از گزینه‌هایی هستند که این نوع کابل در آن استفاده زیادی دارد و گزینه اول انتخاب مسئولان برای انجام عملیات است. همینطور برای استفاده در زیر زمین و کانال‌ها نیز مناسب هستند.

دسته‌بندی کابل‌های فشار متوسط

زمانی که تصمیم به خرید کابل فشار متوسط می‌گیرید عوامل مختلفی سبب می‌شود که گزینه‌های مختلفی از همین کابل پیش روی شما قرار بگیرند؛ اولین مورد جنس هسته کابل است. مس رسانایی قوی است که در تولید سیم و کابل مورداستفاده قرار می‌گیرد اما قیمت این کابل بالاتر از همتای آلومینیومی آن است و همین نکته‌ای است که هنگام خرید اهمیت پیدا می‌کند. آلومینیوم در رسانایی در رتبه بعد از مس قرار می‌گیرد اما این بسیار خوش‌قیمت بوده که سبب میشود تقاضای زیادی برای خرید داشته باشد.

همینطور گفتیم که این کابل دامنه ولتاژ بین ۱ تا ۶۰ کیلوولت دارد. بنابراین، قبل از اقدام برای خرید باید مشخص کنید که می‌خواهید برای چه هدفی از این کابل استفاده کنید تا آن گزینه‌ای را انتخاب کنید که کاملاً مناسب با کار باشد. محل استفاده نیز از عوامل دیگری است. این کابل‌ها براساس محلی که به کار گرفته می‌شوند از عایق‌های متعددی استفاده می‌کنند تا مشکلی در مسیر انتقال برای آن‌ها مانند رطوبت و آسیب مکانیکی رخ ندهد. برای همین قبل از خرید مشخص کنید که در کدام شرایط قرار است این کابل را به کار بگیرید.

دسته‌بندی کابل‌های فشار متوسط

قیمت و خرید کابل فشار متوسط از پارس تکین

شما می‌توانید برای خرید و اطلاع از مواردی مانند لیست کابل فشار قوی با پارس تکین تماس بگیرید. این گروه عرضه‌کننده انواع سیم و کابل است. شاید برای خرید به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشید تا بتوانید تصمیم صحیحی بگیرید. برای این منظور با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید تا کارشناسان این قسمت شما را بیشتر و بهتر راهنمایی کنند. با این کار علاوه بر خرید می‌توانید اطلاعات کاملی در حوزه محصولی که می‌خرید پیدا کنید و از مرغوبیت کالا نیز مطمئن باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *