شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

مشخصات فنی و مزایای کابل نسوز یا اعلام حریق

کابل نسوز چیست و چه مشخصاتی دارد؟

در شرایط مختلف لازم است که از سیم و کابل مناسب با آن محیط استفاده شود. خرید کابل نسوز یا اعلام حریق یکی از اقداماتی است که با استفاده از آن، مشکلی در برابر حرارت بالا رخ نمی‌دهد. زیرا این نوع از کابل‌ها می‌توانند تا ۳ ساعت بعد از شروع آتش‌سوزی می‌توانند بدون ایراد و مشکل کار خود را انجام دهند و همین سبب می‌شود تا در انتقال اطلاعات مهم کار به‌درستی پیش رود. به همین خاطر این کابل یکی از پرفروش‌ترین گزینه‌ها برای خرید سیم و کابل به شمار می‌رود.

در این مقاله از پارس تکین در مورد کابل نسوز صحبت خواهیم کرد. این گروه فروشنده برندهای مختلف مانند نمایندگی سیم و کابل مغان در تهران است که شما می‌توانید برای خرید از طریق این گروه اقدام کنید. این مقاله را تا انتهای آن دنبال کنید و اگر سوالی برایتان پیش آمد آن را بپرسید تا شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

مشخصات فنی کابل نسوز

درونی‌ترین لایه کابل نسوز، هادی آن است؛ جنس این هسته از مس یا آلومینیوم است و گاهی به صورت رشته‌ای یا جامد آن را طراحی می‌کنند. برخی کابل‌ها یک هسته‌ای و برخی دیگر چندهسته‌ای هستند. بر روی هادی این کابل عایقی کشیده می‌شود. برای تشخیص مرغوب بودن لازم است که عمود بر سطح مقطع آن برشی داده شود؛ اگر فاصله هسته از تمام قسمت‌های عایق به یک اندازه باشد، کابل مرغوبی را انتخاب کرده‌اید. این عایق عموماً سیلیکونی است. در لایه‌های بعدی برای محافظت بیشتر از مسیر انتقال، لایه‌هایی با نام  اسکرین و شیلد و عایق قرار دارند که سبب می‌شوند در برابر آسیب‌های مختلف مانند اختلال در جریان، ضربه‌های مکانیکی و آتش‌سوزی مشکلی برای کابل نسوز رخ ندهد.

در مورد کابل نسوز نکته‌ای وجود دارد که باید به آن توجه کنید؛ کابل نسوز در برابر آتش مقاومت خوبی نشان می‌دهد و با کابل جوش و لاستیک تفاوت دارد. این کابل در برابر حرارت بالا گزینه مناسبی به حساب می‌آید. زیرا این کابل‌ها بدون شعله هستند و در مواقعی که آسیبی به ساختمان‌ها وارد می‌شود از خسارت زیاد آن جلوگیری می‌کند. زیرا در ساختار آن‌ها لایه‌های PVC و PE وجود دارد.

مزایای کابل نسوز یا اعلام حریق

کابل اعلام حریق دارای مشخصاتی است که سبب می‌شود تقاضا برای آن زیاد باشد؛ اولین مورد درباره این نوع کابل آن است که بدون انتشار شعله و دود است. البته کابل نسوز اصلاً نباید دود و به‌خصوص دود سیاه داشته باشد. همینطور این کابل هیچ گاز سمی ندارد و به هیچ‌عنوان خورنده نیست. در صورتی که آتش‌سوزی شروع شود این سبک از کابل‌ها می‌توانند تا ‎۳ ساعت جریان را به‌درستی انتقال دهند و اگر در کنار آتش، ضربه‌هایی مکانیکی نیز به کابل وارد شوند تا ‌۲ ساعت عبور جریان را حفظ خواهند کرد. البته این کابل‌ها در برابر آب و رطوبت نیز مقاوم بوده و بدون هالوژن هستند.

کابل‌های نسوز برق
کابل‌های نسوز برق

انواع کابل نسوز

کابل‌های نسوز براساس مقدار دمایی که می‌توانند تحمل کنند به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. برخی از آن‌ها می‌تواند تا ۸۵۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند اما در کنار آن‌ها، کابل‌های نسوزی هم هستند که تنها می‌توانند در دمای بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد فعالیت داشته باشند. همینطور محل استفاده از آن نیز سبب می‌شود تا تولید کابل در نوع هادی و تعداد آن، نوع عایق و اندازه سطح مقطع با هم متفاوت باشند که برای هر هدف گزینه درستی به شمار رود. برخی از انواع آن را نیز در زیر معرفی می‌کنیم:

  • کابل نسوز با دو روکش
  • کابل نسوز فشار قوی
  • کابل نسوز کنترل و قدرت
  • کابل نسوز ابزار دقیق

مکان‌ها و شرایطی که از کابل نسوز استفاده می‌شود

با توجه به تعریف کابل نسوز در مکان‌های مختلفی برای بالا بردن ایمنی این نوع کابل کاربرد دارد. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین کاربردهای کابل نسوز اشاره می‌کنیم:

  • سیتم اعلام و خاموش کردن آتش
  • سیستم خروج دود در شرایط اضطراری
  • روشنایی و برق اضطراری برای ساختمان‌های مختلف
  • سیستم تلفن و ارتباط صوتی افراد در اداره‌ها و سازمان‌ها
  • سیستم ردیابی دود برای جلوگیری از آتش‌سوزی

کوره‌ها، دکل‌های نفتی، واگن‌های راه‌آهن و کشتی‌سازی نیز از مواردی هستند که کابل نسوز در آن‌جا کاربرد فراوانی دارد. زیرا در برابر روغن، اشعه ماورابنفش خورشید و شرایط جوی مختلف قدرت بالایی از خود نشان می‌دهد.

کابل نسوز و اعلام حریق پارس تکین
کابل نسوز و اعلام حریق پارس تکین

قیمت کابل نسوز و خرید آن از پارس تکین

زمانی که شما برای خرید کابل نسوز اقدام می‌کنید عوامل مختلفی سبب می‌شوند تا کیفیت کالا بالا باشد و قیمت نهایی آن نیز متفاوت باشد. هر اندازه که کیفیت مواد اولیه موجود در کابل بالا باشد، محصول نهایی نیز گزینه مرغوبی خواهد بود. برای اطمینان از این جهت بهتر است که کالاها را از برندهای معتبر و نمایندگی‌های فروش آن‌ها تهیه کنید. شما می‌توانید با خیال راحت از پارس تکین خرید کنید که نماینده فروش برندهای معتبر ایرانی است. همینطور سوالات خود را از کارشناسان فروش این گروه بپرسید تا بتوانید خرید مناسبی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *