شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

همه چیز درباره قیمت کابل آلومینیوم تک رشته که باید بدانید!

قیمت کابل آلومینیوم تک رشته

آلومینیوم جزو فلزهای هادی مناسب و ارزان برای جایگزینی با مس است. قیمت کابل آلومینیوم تک رشته ای برخلاف کابل های تک رشته ای مسی دچار نوسان زیادی نمی شود و همین موضوع باعث شده است تا امروزه توجه بیشتری به کابل های آلومینیومی شود. آلومینیوم خاصیت رسانی و شکل پذیری بسیار خوبی دارد. علاوه بر خواص الکتریکی و مکانیکی آلومینیوم، کابل های آلومینیومی در مقابل زنگ زدگی و خوردگی نیز بسیار مقاوم هستند. جمع شدن چنین ویژگی هایی در کابل های آلومینویمی تک رشته و همچنین قیمت مناسب آن باعث شده است تا افراد بیشتری خواهان آن باشند.

انواع کابل های قدرت تک رشته ای دارای یک رسانایی از جنس آلومینیومی برای عبور جریان برق است که می توان  آن ها را در شبکه های برق تک فاز و سه فاز. به کار گرفت .  این کابل ها در سایزهای مختلف نیز برای کار در مقادیر ولتاژی فشار ضعیف، فشار متوسط و فشار قوی طراحی و تولید شده اند.  همچنین توجه داشته باشید که برای اطلاع از آخرین قیمت کابل آلومینیوم تک رشته ای به سایت پارس تکین مراجعه کنید.

شما تا چه اندازه از قیمت کابل آلومینیوم تک رشته ای اطلاع دارید؟ آیا با ویژگی های این کابل آشنا هستید؟ ما قصد داریم به بررسی قیمت انواع کابل های آلومینیومی بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

ویژگی های کابل آلومینیومی

قبل از پرداختن به قیمت کابل آلومینیوم تک رشته بهتر است کمی ویژگی های آن را بررسی کنیم. کابل های آلومینیومی با توجه به داشتن خواص بسیار خوب الکتریکی و مکانیکی هزینه مقرون به صرفه تری نسبت به آلیاژهای دیگر با خاصیت رسانایی بالا دارند. کابل های آلومینیومی بیشتر به شکل خودنگهدار و زمینی مورد استفاده قرار می گیرند اما به دلیل داشتن وزن پایین می توان در کابل های هوایی نیز از آن استفاده کرد.

هدایت الکتریکی در کابل های آلومینومی پایین تر از کابل های مسی است بنابراین در هنگام خرید آن اندازه را 1 الی 2 سایز بیشتر از کابل های مسی انتخاب کنید. چگالی آلومینیوم کمتر از مس است از این رو حمل آسان تری دارد. آلومینوم بهترین انتخاب برای کابل های فشار ضعیف و تک رشته ای می باشد.

ویژگی های کابل آلومینیومی

انواع کابل های آلومینیومی

کابل های آلومینیومی با توجه به نوع کاربری که دارند در اندازه ها و سایزهای متفاوتی تولید می شوند. انواع کابل آلومینیومی شامل موارد زیر می شود:

  • کابل آلومینیوم خودنگهدار: کابل های خودنگهدار در سیستم های برق تک فاز و سه فاز استفاده می شوند. این کابل ها جریان برق را از پست های برق به مصارف خانگی، صنعتی، کشاورزی و تولیدی می رسانند.
  • کابل آلومینیومی زمینی: کابل زمینی ولتاژ نامی 0.6 تا 1 ولت دارد. این نوع از کابل های آلومینیومی پرکاربردترین کابل در پروژه های صنعتی برای انتقال نیرو و برق رسانی با ولتاژ پایین است.
  • کابل آلومینیومی هوایی: این کابل ها در محیط های خارجی نظیر تیر چراغ برق استفاده می شوند. کابل های هوایی شامل سه دسته ACC، ACSR و AAAC می شوند.

معرفی محصول؛ کابل قدرت تک رشته ای چیست ؟

جزو گروه اصلی محصولات کابل برق مغان است .از کاربرد هایش  می توان  به انتقال و توزیع انرژی الکتریسیته و  عمل برق رسانی به یک یا گروه از مصرف کننده های پر توان اشاره کرد از ویژگی  های برجسته : این  کابل   می توان به داشتن ک هادی برق و قابل نصب مستقیم در زیر زمین اشاره کرد . برای اطلاع از آخرین قیمت کابل آلومینیوم تک رشته ای به سایت پارس تکین مراجعه کنید.

  • سایز: این کابل  16×1 تا 2500×1 است.
  • سطوح ولتاژی : این کابل برای  فشار ضعیف (LV)، فشار متوسط (MV)، فشار قوی (HV) و فوق فشار قوی (EHV) کاربرد دارد .
  • مزیت :استفاده ازین کابل : ظرفیت آمپری ببالاتر در مقایسه با کابل های 2، 3 و 4 رشته و تاثیر کمتر از اتصالات و دیگر فازها
  • معایب :کابل تک رشته : نیاز به فضای نصب خیلی بیشتر در مقایسه با یک کابل قدرت چند رشته ای .
قیمت کابل آلومینیوم تک رشته

کابل تک رشته ای LV زره دار چیست؟

این کابل در واقع مشخصاتی مشابه یک کابل تک سیم بدون زره دارد و تمایز آن تنها در وجود یک لایه است :

  • نوع زره : مفتولی یا نواری
  • جنس زره : فلز آلومینیوم
  • شناسه کابل : NYRY،  N2XRY ،N2XBY NYBY .
  • ساختار کابل تک رشته :  Al / PVC or XLPE /Bd / AWA or SWA / PVC or HFFR

کابل زره دار با استقامت مکانیکی قویتر می تواند در محل هایی با احتمال بالای آسیب ، تنش ها و فشارهای فیزیکی نصب شود. برای اطلاع از آخرین قیمت کابل آلومینیوم تک رشته ای به سایت پارس تکین مراجعه کنید.

مشاوره انتخاب کابل قدرت تک رشته ای و اطلاع از قیمت کابل آلومینیوم تک رشته

شرکت پارس تکین با تیمی مجرب و فنی چندین سال است که  در صنعت برق ، با مفتخر است که در کنار مشتریان و پیمانکاران و مهندسان ساختمانی برای دستیابی شما عزیزان  به بهترین انتخاب در تلاش است . مشخصات پروژه خود را به ما بگویید تا پروپوزال مربوطه یه شما تقدیم شود . نکته مهم در ارائه پیشنهادها و مشاوره های پارس تکین ، توجه چند جانبه به مسائل فنی و اقتصادی و توانمندی های تولید در پروژه مورد نظر شما است . برای اطلاع از آخرین قیمت کابل آلومینیوم تک رشته ای به سایت پارس تکین مراجعه کنید.

قیمت انواع کابل آلومینیوم تک رشته

فاکتورهای زیادی در تعیین قیمت کابل آلومینیوم تک رشته دخیل است. شما می توانید کابل های تک رشته ای آلومینیومی را با قیمت های مختلف در بازار خریداری کنید. علت این تفاوت قیمت می تواند به مرغوبیت و کیفیت محصول برگردد. همچنین با توجه به ثابت نبودن قیمت جنس عایق و جنس هادی کابل برق شاهد تفاوت قیمت انواع کابل آلومینیوم تک رشته هستیم. اگر بخواهیم قیمت کابل آلومینیوم تک رشته ای در مقیاس های مختلف را بررسی کنیم 3 علت اصلی وجود دارد که باعث نوسان قیمت این محصول در بازار می شود:

  • اندازه و سایز
  • مرغوبیت محصول
  • نوع کابل آلومینیومی

قیمت کابل آلومینیوم تک رشته فشار متوسط

کابل های آلومینومی فشار متوسط به دو صورت تک رشته ای و سه رشته ای تولید می شوند. از این کابل ها در تامین برق ساختمان های تجاری، مسکونی و مدارهای توزیعی استفاده می شود. میزان ولتاژ این کابل ها چیزی بین 6 تا 30 کیلو ولت است. کابل های آلومینیومی فشار متوسط را با رعایت مقررات می توان در محیط های داخلی نیز استفاده کرد. قیمت کابل آلومینیوم تک رشته ای نسبت به کابل های سه رشته ای پایین می باشد. ناگفته نماند که قیمت این محصول با توجه به کیفیت و شرکت سازنده متفاوت است. شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود محصول مورد نظر را خریداری کنید.

قیمت کابل آلومینیوم تک رشته فشار متوسط

مشخصات فنی کابل تک رشته فشار متوسط

  • ولتاژ نامی  : 6/10 ، 12/20 یا 18/30 که معروف به کابل 10 ، 20 و 33 کیلوولت (Kw) است
  • جنس هادی : آلومینیوم
  • لایه نیمه هادی اکسترود شده درونی
  • جنس عایق : پلی اتیلن کراسلینک( crosslink )
  • لایه  نوار نیمه رسانای بیرونی
  • روکش میانی (در نوع زره دار) : پی وی سی
  • آرمور (در نوع آرموردار) : سیم یا نوار از جنس آلومینیوم
  • جنس روکش نهایی : PVC
  • رنگ روی روکش : قرمز
  • استاندارد های مرجع : IEC 60502-2 , ISIRI 3569-2
  • بازدارندگی انتشار شعله : IEC 60332-1-2
  • سایزها : (16)35×1 ، (16)50×1 ، (16)70×1، (16)95×1 ، (16)120×1 ، (25)150×1 ، (25)185×1 ، (25)240×1 ، (25)300×1 ، (35)400×1 ، (35)500×1 و (50)630×1
  • علائم اختصاری ( کدهای شناسایی ): N2XSY , N2XSYBY , N2XSYRY , NA2XSY , NA2XSYBY ,  NA2XSYRY

کابل تک رشته ای فشار قوی چیست ؟

ساختار  همه انواع کابل فشار قوی با کابل های تک رشته فشار متوسط یکسان است با چند تفاوت جزئی متل : ضخیم تر بودن  عایق متناسب با ولتاژ اسمی ، وجود ساختار محفاظتی ویژه مثل نوار ضد آب و یا جنس غلاف. انواع این کابل ها در سطوح ولتاژی زیر مطابق با سفارش مشتریان و پیمانکاران در سایزهای (25)95×1 تا (150)2500×1 در حال تولید هستند . برای اطلاع از آخرین قیمت کابل آلومینیومی به سایت پارس تکین مراجعه کنید . برای اطلاع از آخرین قیمت کابل آلومینیوم تک رشته ای به سایت پارس تکین مراجعه کنید.

  • (72)38/66 کیلوولت
  • (145)76/132 کیلوولت
  • (245)133/230 کیلوولت
  • (420)230/400 کیلوولت

استاندارد های این کابل ها IEC 60840 و  IEC 62067 می باشد .

آلومینیوم یا مس، مسئله این است !

در پاسخ به این سوال باید گفت که همه کابل ها وظیفه انتقال جریان الکتریکی را عهده دار هستند و همه آن ها از روکش، عایق و هادی تشکیل شده اند در کابل های آلومینیومی جنس هادی از فلز آلومینیوم است که هدایت الکتریکی پایین تر و مقاومت آن در مقایسه با مس بیشتر است ،با این حال با انتخاب کابل درست آلومینیومی می توان عملکرد و کارایی این کایل هارا در شبکه برقی  تا حدودی افزایش داد. حتما پیش از خرید انواع کابل آلومینیومی به نکاتی مثل سطح مقطع کابل، تعداد رشته ( تکفاز و سه فاز بودن )،افت ولتاژ، ظرفیت آمپری تاسیسات برقی توجه کنید. سایت پارس تکین نمایندگی فروش کابل آلومینیومی با عرضه تمامی کابل‌های آلومینیوم خریدی ایمن و با تضمین کیفیت کالا را با ارائه گارانتی خدمت مشتریان گرامی تقدیم میکند . برای اطلاع از آخرین قیمت کابل آلومینیوم تک رشته ای به سایت پارس تکین مراجعه کنید.

لیست قیمت کابل آلومینیوم تک رشته

کابل های آلومینیومی تک رشته از سایز 25×1 آغاز می شوند و تا سایز 300×1 موجود می باشند. با توجه به کیفیت محصول و شرکت تولید قیمت های متفاوتی برای کابل های آلومینیومی تک رشته ای وجود دارد. همچنین اینکه شما قصد خرید محصول به صورت عمده یا جزئی دارید می تواند در قیمت نهایی اثرگذار باشد. قیمت کابل های تک رشته ای با جنس آلومینیوم از 200.000 ریال آغاز و بالاتر می رود. اگر قصد خرید کابل آلومینیومی دارید می توانید لیست قیمت کابل آلومینیوم تک رشته ای برندهای مختلف را در سایت پارس تکین مشاهده کنید.

لیست قیمت کابل آلومینیوم تک رشته

خرید کابل آلومینیوم تک رشته ای با بهترین کیفیت

اگر به دنبال خرید کابل آلومینیوم تک رشته ای با بهترین کیفیت و مرغوبیت هستید می توانید آن را از سایت فروشگاهی پارس تکین خریداری کنید. پارس تکین ارائه دهنده انواع کابل های آلومینیومی تک رشته و سه رشته می باشد. تمامی محصولات پارس تکین با مناسب ترین قیمت به فروش می رسند. هر برند و سایزی از کابل های آلومینیومی را می توانید خیلی راحت و ساده از سایت خریداری کنید. برای اطلاع دقیق از محصولات و قیمت آن با ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

قیمت کابل آلومینیوم تک رشته ای نسبت به نمونه مشابه مسی آن بسیار ارزان تر است. کابل های آلومینیومی کاربرد زیادی دارند. قیمت این کابل ها بسته به نوع و سایز کابل، برند شرکت تولیدی، کیفیت و مرغوبیت محصول و نوسانات بازار متغیر می باشد و ما نمی توانیم قیمت ثابتی را برای آن اعلام کنیم. شما می توانید با مراجعه به سایت پارس تکین قیمت دقیق و بروز شده محصولات را مشاهده کنید.

قطعا تنها جنبه مالی خرید هر کابل برقی در تصمیم گیری مشتریان برای خرید تاثیر گذار نخواهد بود  بلکه قیمت نشان دهنده اطلاعات بسیاری راجع به کیفیت ساخت کابل در دل خود جای داده است. با علم اینکه شما از قیمت روز آلومینیوم برای تولید هادی و انواع مواد اولیه ساخت عایق و روکش به طور تقریبی می توان قیمت تمام شده هر یک از سایزهای انواع مختلف کابل های  برق را تخمین زد.  به همین روش نکاتی به دست می آید که مشاورین خرید در سایت تکیت پارس  با علم به آن ها مشتریان و پیمانکاران را در تصمیم گیری هرچه بهتر و مناسب تر کمک می کنند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *