شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

طول کابل جوش در خرید آن چه اثری دارد؟

طول کابل جوش در خرید آن چه اثری دارد؟

اگر برای خرید سیم و کابل اقدام کرده باشید می‌دانید که نمی‌توان بدون اطلاع خرید مناسبی را تجربه کرد. در صورت این ناآگاهی احتمال این‌که جنس نامرغوب و نامناسبی برای کار خود تهیه کنید بالا است. برخی اوقات به جنس کابل دقت کرده و می‌خواهید سخاوت به خرج دهید و مقدار بیشتری از آن را تهیه می‌کنید. اما بعد از مدتی متوجه می‌شوید که طول زیاد کابل سبب شده است که کارتان با اختلال روبه‌رو شود.

در این مقاله از پارس تکین در مورد کابل جوش و اثر طول آن بر اجرای کار صحبت می‌کنیم. برای این‌که با این کابل نسوز آشنا شوید این مقاله را تا انتهای آن دنبال کنید. در آخر متوجه خواهید شد که چه اندازه‌ای از این کابل را تهیه کنید تا کارتان بدون مشکل انجام شود.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

تعریف کابل جوش و مشخصات ان

کابل جوش یکی از انواع کابل‌ها است که عایق‌های آن حرارتی هستند تا بتوانند دمایی در حدود ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل کنند. زیرا این کابل‌ها در معرض پاشیدن جوش قرار دارند و لازم است که آن را بتوانند تحمل کنند.

در تولید کابل جوش لازم است که فلزی که به عنوان هسته آن استفاده می‌شود از مس باشد. این مورد سبب می‌شود تا این کابل دچار داغ شدن نشود. برخی اوقات از آلومینیوم به این منظور استفاده می‌شود که بهتر است از خرید آن اقدام نکنید.

کابل جوش دارای رشته‌های زیادی در ساختار خود است و همین موضوع سبب شده است که انعطاف آن بالا باشد. این انعطاف یکی از شروط اصلی کابل جوش بادوام است. زیرا جوشکاری طوری است که حرکت و فعالیت بالایی دارد و انعطاف و عایق‌های مناسب آن سبب می‌شود تا مشکلی رخ ندهد.

برای مشاوره همین الان کلیک کنید.

اندازه‌های کابل جوش در تولید آن

هر کابل جوش می‌تواند مقدار مشخصی از جریان را منتقل کند که براساس آمپر سنجیده می‌شود. به همین خاطر، به آن مقدار، ظرفیت آمپر می‌گویند. این کابل‌ها از اندازه ۱۰ تا ۲۰ وجود دارند که هر کدام از آن‌ها مقدار ضخامت متفاوتی براساس میلی‌متر مربع دارند که از ۱۶ تا ۹۵ متغیر است. بنابراین، زمانی که می‌خواهید کابل جوش بخرید بهتر است که بدانید که مایلید که قدرت آن تا چه اندازه باشد.

اندازه‌های کابل جوش در تولید آن

طول مناسب کابل جوش هنگام استفاده از آن در جوشکاری

زمانی که برای خرید کابل جوش اقدام می‌کنید لازم است به طول آن نیز توجه ویژه‌ای شود. زیرا اگر آن به‌درستی انتخاب نشود می‌تواند سبب شود قسمت‌های مختلف دستگاه مانند کابل داغ شود و دستگاه آسیب ببیند. برای انتخاب کابل جوش مقدار طول آن شامل دو منطقه کابل اتصال و کابل انبر جوش است و اگر اندازه کابل بزرگ‌تر از مقدار آمپری باشد که از آن می‌گذرد افت آمپر صورت می‌گیرد و دستگاه در مدت کوتاهی داغ می‌کند.

اگر دستگاه جوش شما مقدار آمپری در حدود ۱۹۰ دارد در حدود ۷ متر کابل برای آن کافی است. اما اگر مقدار آن بیشتر از آن است می‌توان از کابل چند متر طولانی‌تر استفاده کرد. زیرا افت ولتاژ تنها تا ۴‌ ولت مجاز است و اگر مقدار آن بیشتر شود یعنی طول کابل شما متناسب نیست.

برخی اوقات محیط کار به قدری بزرگ است که نیاز به کابل جوش طولانی دارد. در این شرایط ممکن است که برخی از چند تکه مختلف کابل استفاده کنند و آن‌ها را به هم وصل کنند. این کار سبب می‌شود که اتلاف انرژی صورت بگیرد و کار به‌درستی انجام نشود. به همین خاطر بهتر است قبل از اقدام حتماً مشخص کنید که اندازه محیطی که در آن کار می‌کنید چقدر است.

استاندارد لازم برای انتخاب کابل جوش مناسب

یکی از استانداردهایی که باید کابل جوش داشته باشد داغ نشدن آن است؛ زمانی که شما از این کابل استفاده می‌کند نباید داغ شود و در صورتی که این اتفاق بیفتد یعنی کابل شما استاندارد لازم را ندارد. در ابتدا هم به انعطاف کابل جوش اشاره کردیم. بنابراین، این گزینه یکی از مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید و بدانید که انعطاف سبب می‌شود تا هنگام کار دچار مشکل و اذیت نشوید.

علاوه بر طول، لازم است که به محیطی که در آن از کابل جوش استفاده می‌کنید نیز توجه کنید. زیرا برخی اوقات محیط‌هایی که در آن عملیات جوشکاری انجام می‌شود روغن و رطوبت بالایی دارد. این مورد سبب می‌شود که روی کابل اثر منفی بگذارد و در مدت کوتاهی آسیب ببیند.

کابل جوش در دو رنگ مختلف
کابل جوش در دو رنگ مختلف

خرید کابل جوش از پارس تکین و اطلاع از قیمت آن

برای این‌که از قیمت کابل جوش مطلع شوید با گروه پارس تکین تماس بگیرید تا شما را در جریان جدیدترین اطلاعات قرار دهند. همینطور بهتر است بدانید که این گروه دفتر فروش کابل مغان و سایر برندهای مطرح این حوزه را برعهده دارند و شما می‌توانید خرید خود را در این مجموعه ثبت کنید که خیالتان از بابت مرغوبیت محصول راحت شود. در آخر هم باید بگوییم که اگر سوالی در این باره ذهن شما را به خود مشغول کرد می‌توانید با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید تا به آن جواب داده و ابهاماتی را که در این مسیر برایتان پیش می‌آید رفع کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *