شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

شناخت کابل فشار قوی و اثری که بر سلامت افراد می‌گذارد

شناخت کابل فشار قوی و اثری که بر سلامت افراد می‌گذارد

شاید شما هم شنیده باشید که کابل فشار قوی بر سلامت افراد اثر می‌گذارد و می‌تواند باعث آسیب رساندن به آن‌ها شود. اما برای این‌که بتوان متوجه شد که آیا این ادعا درست است یا خیر لازم است تحقیق کافی صورت بگیرد. در ادامه، اگر این ادعا درست باشد چه مواردی باید رعایت شود تا مشکلی متوجه کسی نباشد؟

در این مقاله از پارس تکین با کابل فشار قوی آشنا می‌شوید و با دنبال کردن آن تا انتهای مقاله متوجه خواهید شد این کابل چه تفاوتی با سایر کابل‌ها دارد و آیا بر سلامت افراد اثر می‌گذارد یا خیر. پس برای آگاه شدن از این اطلاعات این مقاله را تا انتهای آن دنبال کنید.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

مشخصات فنی: لایه‌ها و مقدار ولتاژی که در آن‌ها جریان دارد

مانند ساختار تمام کابل‌ها، نوع فشار قوی نیز از چند لایه روی هم تشکیل شده است که درونی‌ترین آن، هسته است. به هسته، هادی نیز گفته می‌شود که از مس یا آلومینیوم ساخته می‌شود. با توجه به این‌که مقدار ولتاژی که از کابل فشار قوی عبور می‌کند بیشتر از سایرین است مس گزینه متداول‌تری به شمار می‌رود. زیرا این فلز، رسانایی قوی است و سبب می‌شود جریان الکتریسیته که از آن عبور می‌کند اختلالی نداشته باشد. تعداد هسته از یک تا ۳ عدد و نیم متغیر است. بعد از هسته، عایق‌ها هستند که به دور آن کشیده می‌شوند. این عایق‌ها با توجه به شرایط و محلی که قرار است در آن به کار گرفته شوند تعداد و جنس‌های مختلفی دارند. برخی از آن‌ها از PVC، PE یا XLPE هستند و با نام‌های زره و شیلد نیز شناخته می‌شوند.

مشخصات فنی کابل فشار متوسط؛ لایه‌ها و مقدار ولتاژ گذرنده

همانطور که از نام کابل فشار قوی مشخص است، مقدار ولتاژی که از این نوع کابل‌ها عبور می‌کند نسبت به سایر موارد بیشتر است. اما دقیقاً مقدار آن چه اندازه است؟ حدوداً از مقدار ۶۰ کیلوولت تا ۱۳۰ کیلوولت را کابل‌های فشار قوی شامل می‌شوند و با توجه به محلی که در آن استفاده می‌کنند مقدار آن بین گزینه‌های بالا متغیر است.

برای مشاوره همین الان کلیک کنید.

تفاوت میان کابل فشار قوی و سایر کابل‌های فشار متوسط و ضعیف

با توجه به نام کابل فشار قوی و سایر انواع، می‌توان حدس زد که مقدار ولتاژی اولین تفاوت میان این کابل‌ها است. در واقع، زمانی که لازم است مقدار جریانی از کابل عبور کند با توجه به این‌که مقدار آن تا چه اندازه است از میان سه دسته فشار ضعیف، متوسط و قوی یک مورد انتخاب می‌شود تا عملیات با آن ادامه پیدا کند.

مقدار ولتاژ سبب می‌شود که تعداد لایه‌هایی که به‌عنوان عایق استفاده می‌شود متفاوت باشد. زیرا در شرایطی که لازم است اندازه ولتاژ بالا باشد امکان این‌که اختلالی در مسیر متوجه آن شود و از عبور درست و بدون‌ایراد آن جلوگیری کند لایه‌های مختلف سبب می‌شوند که مقدار نویز و مشکل کم و تا اندازه زیادی گرفته شود. برای همین، آن دسته از کابل‌هایی که مقدار کمتری ولتاژ را عبور می‌دهند لایه‌های کمتر و از جنس متفاوتی دارند.

این دو موردی که گفتیم از تفاوت‌هایی هستند که میان کابل‌ فشار قوی با سایر انواع وجود دارد. همین موضوع سبب می‌شود که هزینه آن با قیمت کابل فشار متوسط یا همتای دیگر آن متفاوت باشد. در ادامه نیز در مورد این‌که آیا کابل فشار قوی سبب آسیب و اختلال در انسان‌ها می‌شود صحبت می‌کنیم. بنابراین، ادامه این موضوع را دنبال کنید.

حریم کابل فشار قوی و خطر برق‌گرفتگی

همیشه همهمه‌ای در مورد اثر کابل فشار قوی بر سلامتی وجود دارد اما این خبر تا چه اندازه درست است و واقعیت دارد؟ در ادامه از این مورد بیشتر خواهیم گفت. کابل‌های فشار قوی که مقدار ولتاژ در آن‌ها در حدود ۱۰۰۰ کیلوولت است بر سلامت افراد اثر می‌گذارد اما این در شرایطی است که اندازه فاصله کمتر از ۵۰ متر باشد. در صورتی‌که مقدار فاصله از این عدد بالاتر باشد آسیبی متوجه کسی نیست اما در صورتی که کودکی دارید بهتر است حواستان باشد که فاصله شما از آن‌ها بیشتر باشد تا خطری کسی را تهدید نکند و اثر منفی بر آن‌ها نگذارد.

اگر مقدار ولتاژی که از کابل فشار قوی اندازه زیادی داشته باشد باعث ایجاد میدان الکترومغناطیسی بزرگی می‌شود. این عمل سبب می‌شود افراد و محیط‌زیست دچار آسیب‌های مختلف شوند. درباره انسان‌ها باید گفت که این موارد روی کودکان اثر بیشتری دارد و احتمال آسیب رسیدن به گلبول‌های قرمز و سفید آن و به وجود آمدن مشکلات خونی بیشتر است. البته لازم نیست نگرانی زیادی در این باره داشته باشید. زیرا شرکت‌های برق در این زمینه تلاش کرده‌اند که این دکل‌های برقی را در مکان‌هایی قرار دهند که از افراد فاصله داشته باشد تا مشکلی برایشان رخ ندهد. در واقع برای این مکان‌ها حریم‌هایی در نظر گرفته شده است که ساختن خانه یا وارد شدن به آن وجود ندارد.

کابل فشار قوی به صورت رولی
کابل فشار قوی به صورت رولی

اطلاع از لیست قیمت و خرید کابل فشار قوی از پارس تکین

در این مقاله توضیحاتی درباره کابل فشار قوی خدمت شما ارائه دادیم. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت و خرید کابل فشار قوی با گروه پارس تکین تماس بگیرید. این گروه نماینده فروش این کابل از برندهای مختلفی مانند سیم و کابل مغان است که سبب می‌شود خیالتان از بابت خرید محصول مرغوب راحت باشد و حتی اگر مشکلی برایتان پیش آمد به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان پاسخگوی شما خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *