شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

شناخت بیشتر کابل فشار ضعیف و تفاوت آن با بقیه کابل‌ها

شناخت بیشتر کابل فشار ضعیف و تفاوت آن با بقیه کابل‌ها

زمانی که نام سیم و کابل گفته می‌شود شاید تنها یک طرح از آن در ذهن ما نقش ببندد اما در واقع این کالا گستره بزرگی دارد و معیارهای مختلفی سبب می‌شود طبقه‌بندی آن متفاوت شود. آگاهی از برندهای مختلف به شما کمک می‌کند تا بتوانید از میان گزینه‌های مختلف، محصول مرغوب را انتخاب کنید. کابل مغان لاله زار از برندهایی است که در این حوزه فعالیت درخشانی دارد و خیالتان از بابت محصولات آن می‌تواند راحت باشد.

در این مقاله از پارس تکین در مورد کابل فشار ضعیف صحبت می‌کنیم و توضیحاتی در مورد آن ارائه می‌کنیم. هدف این است که شما با محصول آشنا شوید و برای خرید آن اقدام کنید. زیرا این کالا تفاوت‌هایی با کابل‌های دیگر مانند کابل فشار قوی داشته و نمی‌توان به‌جای هم آن‌ها را به‌کار برد.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

مشخصات فنی کابل فشار ضعیف

هر کابل فشار ضعیف از هسته‌ای تشکیل شده است که یک یا چند لایه عایق به دور آن کشیده می‌شود. هادی یا هسته معمولاً از جنس مس است که رسانای قوی به شمار می‌رود و انتقال جریان را بدون آسیب انجام می‌دهد. در کنار مس، تولیدکننده‌ها از آلومینیوم هم استفاده می‌کنند که بعد از مس رسانای خوبی به حساب می‌آید و از طرف دیگر، قیمت مناسبی نیز دارد. شکل هسته کابل به صورت افشان یا جامد (یک‌دست) است که این موضوع روی انعطاف‌پذیر بودن آن اثر می‌گذارد و به هر دو می‌توان تهیه کرد.

عایقی که به دور کابل فشار ضعیف کشیده می‌شود از آن در برابر فشار و آسیب مختلف بیرونی محافظت می‌کند. برخی اوقات تعداد لایه کم است اما در زمان‌های دیگری از زره و شیلد سود برده می‌شود تا از حادثه و خسارت جلوگیری شود.

همانطور که از نام کابل فشار ضعیف مشخص است این کابل برای ولتاژهای کم مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما مقدار این ولتاژ تا چه اندازه باشد تا کابل توانایی انتقال را داشته باشد؟ معمولاً این دسته از کابل‌ها می‌توانند بین ۵۰ تا ۱۰۰۰ ولت را منتقل کنند و هیچ اختلالی در عملکرد آن به‌وجود نمی‌آید. البته برخی تولیدکننده‌ها این محصولات را برای تحمل تا ۱۵۰۰ ولت نیز آماده می‌کنند.

برای مشاوره همین الان کلیک کنید.

مشخصات فنی کابل فشار ضعیف

تفاوت کابل فشار ضعیف با سایر کابل‌ها

اولین و مهم‌ترین تفاوت میان کابل فشار قوی و ضعیف مقدار ولتاژ گذرنده از آن‌ها است؛ ولتاژ بالا در کابل فشار قوی سبب میشود تا میدان الکتریکی نیز در آن بیشتر شود. همین موضوع روی ضخامت نیز اثر می‌گذارد و باعث می‌شود تا با هم تفاوت داشته باشد. بنابراین، شما نمی‌توانید این دو را به جای هم استفاده کنید.

ساختار این کابل نیز با هم متفاوت است؛ هسته کابل فشار قوی با لایه‌های بیشتری روکش می‌شود تا عبور جریان از آن دچار مشکل نشود و عایقی که برای کابل فشار ضعیف استفاده می‌شود از پلیمر است که با همتای کابل فشار قوی تفاوت دارد. زیرا عموماً آن‌ها از جنس پلی‌اتیلن هستند.

خرید کابل فشار ضعیف و دریافت قیمت آن از پارس تکین

پارس تکین نماینده فروش کابل فشار ضعیف از برندهای مطرح است. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت و خرید این کابل‌ها با این گروه تماس بگیرید و از مشاوران فروششان بخواهید تا شما را بهتر راهنمایی کنند تا خرید درستی را تجربه کنید. همینطور این گروه تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا قیمت محصولات را مقرون‌به‌صرفه به شما ارائه کند.

اهمیت و کاربرد کابل فشار ضعیف

نمی‌توان گفت که کابل فشار ضعیف استفاده کمتری دارد و برای بهره‌وری بالاتر می‌توان از کابل فشار متوسط استفاده کرد. هر کدام از این‌ها در جای خود مناسب هستند و اهمیت فراوانی دارند. استفاده از این کابل در وسایلی که برای روشنایی به کار می‌روند پرکاربرد است. همینطور در شبکه امنیتی مانند وسایلی که برای انتقال صوت و تصویر استفاده می‌شوند مانند دوربین مداربسته این دست از کابل‌ها به کار برده می‌شوند.

این موارد تنها کاربرد این کابل نیستند و در بخش‌های مختلف برق‌رسانی مانند ساختمان‌های مختلف و هدایت دستگاه‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود. سیم‌کشی وسایل برقی نیز از مواردی است که در آن کابل فشار ضعیف وجود دارد تا کار نهایی شود. همینطور از این کابل در نیروگا‌ه‌ها، فرودگاه، مخابرات و اینترنت نیز بهره می‌برند.

همینطور در موارد زیر از این کابل استفاده می‌شود:

  • ایستگاه‌های قدرت
  • تاسیسات صنعتی
  • دفنی در زمین و کانال
  • محیط‌های دارای رطوبت و مواد نفتی

مشخصات فنی کابل فشار ضعیف

اقسام کابل فشار ضعیف تولیدشده

انواع مختلفی از کابل فشار ضعیف وجود دارد؛ تعداد هادی در کابل نشان‌دهنده تفاوت میان آن‌ها است. برخی از آن‌ها یک هسته‌ای هستند و دسته‌ای دیگر دو هسته‌ای هستند که این مورد سبب می‌شود تا اندازه سطح مقطع آن‌ها با هم تفاوت داشته باشند.

برای شرایط مختلف هم از فشارهای ضعیف گوناگونی استفاده می‌شود که روکش آن‌ها با هم فرق دارد و برای محیط‌های متنوع مناسب هستند. در میان آن‌ها عایق زره‌دار یکی از موارد است که سبب می‌شود برای محیط‌هایی که احتمال ضربه وجود دارد گزینه مناسبی باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *