شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

سیم ارت چیست؟ و علت استفاده از سیم ارت چیست؟

سیم ارت چیست؟ و علت استفاده از سیم ارت چیست؟

اتصال به زمین یک اقدام احتیاطی مهم است که باید در برابر وسایل الکتریکی که باعث نشتی الکتریکی می‌شوند انجام شود. اتصال زمین برای از بین بردن خطر نشت برق، جلوگیری از پایان عمر دستگاه‌های الکتریکی و جلوگیری از به خطر افتادن جان انسان‌ها ضروری است. با اتصال زمین، بار الکتریکی اضافی که ممکن است در دستگاه ایجاد شود از طریق خط زمین به زمین منتقل می‌شود و از هر گونه خطر جانی برای فردی که با دستگاه الکتریکی تماس می‌گیرد، جلوگیری می‌کند. برای خرید سیم ارت مغان می‌توانید از طریق سایت پارس تکین اقدام کنید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر در این مقاله همراه ما باشید.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

علت استفاده از سیم ارت

به طور کلی در ساختمان‌هایی که در آن زندگی می‌کنیم دو نوع کابل برق وجود دارد: خطوط نول و فاز. خط خنثی و فاز کابل‌های مورد نیاز برای عملکرد دستگاه‌های الکتریکی هستند. برای اینکه این دو کابل سالم و ایمن کار کنند باید کابل سوم یعنی کابل ارت وجود داشته باشد. بنابراین مهم ترین دلیل استفاده از سیم ارت ایمنی است.

برای مشاوره همین الان کلیک کنید.

سیم ارت را به کجا نصب کنیم؟

یکی از پریز‌های سوراخ روی دیوار ساختمان‌ها برای کابل فاز و دیگری برای کابل نول می‌باشد. در سوکت‌های ارت علاوه بر این دو سوراخ، برآمدگی‌هایی در بالا و پایین و یا یک برآمدگی میله فلزی درست بالای سوراخ‌ها وجود دارد. این برجستگی‌ها روی سوکت ارت شده به کابل زمینی که در نزدیکی ساختمان در زمین قرار داده شده است متصل می‌شوند.

با این اقدام کاربردی اتصال به زمین انجام می‌شود و برای از بین بردن خطر نشت برق ضروری می‌باشد. توجه داشته باشید که در نصب تجهیزات الکتریکی و یا ایجاد چاه ارت در ساختمان‌سازی و عملیات عمرانی حتماً از کارشناس استفاده کنید زیرا متخصین به اهمیت سیم ارت واقف بوده و برای محافظت از جان و مال شما این کار را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.

سیم ارت را به کجا نصب کنیم؟

چاه ارت و کاربرد آن

چاه ارت حفره عمیقی است که در زمین حفر می‌شود و یک صفحه مسی به شکل عمودی در آن قرار داده می‌شود. اطراف این صفحه با بتن پوشانده می‌شود و یک شاخه مسی به آن به خارج از چاه منتقل می‌شود. کاربرد چاه ارت خنثی نمودن ولتاژ‌های بالا را دارد و از از برخورد صاعقه به زمین و موارد اینچنینی جلوگیری می‌کند. میله فلزی که بر روی پشت بام‌ها نصب می‌شود این جریانات را به زمین منتقل می‌کنند. میزان عمق چاه ارت در استاندارد‌ها و قوانین ساخت و ساز بیان شده است و اجرای آن از حساسیت بالایی برخوردار است و نیاز به کارشناسی دارد. در صورتی که خللی در اجرا و عملکرد آن ایجاد شود خسارت جبران ناپذیری را شامل می‌شود.

انواع سیستم اتصال به زمین

سیستم‌های اتصال به زمین، نقش مهمی در حفظ ایمنی، جلوگیری از آسیب و افزایش عملکرد سیستم‌های الکتریکی را دارا هستند. انواع سیستم اتصال به زمین به سه نوع تقسیم می‌شود: زمین حفاظتی، زمین عملیاتی و زمین عملکرد.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید

انواع سیستم اتصال به زمین

سیستم اتصال به زمین حفاظتی

سیستم اتصال به زمین حفاظتی اتصال قطعات فلزی به زمین است که هدف آن محافظت از افراد در برابر شوک الکتریکی می‌باشد. در این سیستم از عناصر‌رسانایی مانند الکترود‌های زمین، مصالح ساختمانی‌رسانا و هادی استفاده می‌شود. به طور کلی این اتصال برای افزایش ایمنی کاربران استفاده می‌شود و از شوک الکتریکی جلوگیری می‌کند و از افراد محافظت می‌کند.

اتصال به زمین عملکرد

همانطور که از بخش‌های قبلی متوجه شدیم سیم ارت اقدامات حفاظتی را گسترش می‌دهد و برای افزایش اطمینان عملکرد صحیح وسایل و جلوگیری از آتش سوزی طراحی شده است. در این سیستم، کل تأسیسات الکتریکی به زمین متصل می‌شوند.

این مجموعه شامل هادی‌های زمین، الکترود‌های متصل به زمین می‌باشند که خطر آتش سوزی را به حداقل می‌رسانند و این سیستم به حفظ سطح ولتاژ پایدار کمک می‌کند و از خطر آسیب دیدگی تجهیزات محافظت می‌کند. این سیستم بیشترین کابرد را در مناطق مستعد رعد و برق دارد و در صورتی که برای این منظور استفاده شود به آن سیستم اتصال زمین صاعقه گیر نامیده می‌شود. صاعقه گیر‌ها را قطع کردن موج از سازه‌ها و تجهیزات در برابر اثرات مخرب محافظت می‌کنند.

بیشتر بدانید: سیم چیست و چه تفاوت هایی با کابل دارد؟

اتصال به زمین عملیاتی

در سیستم‌های اتصال به زمین عملیاتی هدف از اتصال، افزایش عملکرد کارآمد سیستم‌های الکتریکی می‌باشد. معمولاً در این محیط‌ها تأمین برق بدون وقفه انجام می‌شود و هدف آن حفظ سطوح ولتاژ پایدار و افزایش عملکرد تجهیزات حساس می‌باشد. اجزا این سیستم شامل هادی‌های زمین، الکترود‌های زمین و سیستم‌های نظارتی پیچیده می‌باشد.

رنگ سیم ارت

در صورتی که از سیم ارت در منزل قرار است استفاده شود و در مکانی باشد که قابل رؤیت است رنگ آن مهم می‌شود. اما جای نگرانی وجود ندارد. زیرا؛ سوکت‌های سیم ارت را می‌توان به رنگ‌هایی مانند سفید، کرم، برنزی، گردویی، دودی، متالیک، نقره‌ای، مشکی و خاکستری، هماهنگ با رنگ خانه و دیوار‌ها درآورد. اگر قصد خرید هر کدام از رنگ‌های سیم ارت را دارید می‌توانید از طریق تماس با ما با مشاوران فروش ما در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.  همچنین علامت سیم ارت  به صورت شکل زیر می باشد.

خرید سیم ارت مغان

 اگر قصد نصب سیم ارت و انواع سیستم‌های اتصال به زمین برای ایجاد چاه ارت برای محافظت از وسیال الکتریکی و ساختمانی را دارید می‌توانید از طریق همین سایت اقدام کنید. مجموعه ما با کادری مجرب سیم ارت را در هر رنگ که مورد نیاز شما است فراهم و در اختیار شما قرار می‌دهد. برای اطلاع از قیمت سیم ارت در مجموعه پارس تکین با شماره‌هایی که در قسمت تماس با ما معرفی شده است ارتباط برقرار کنید.

قیمت سیم ارت

 قیمت سیم ارت همانند سایر اقلام سیم و کابل با توجه به نوع سیم و هادی در آن است. با توجه به اینکه در سیستم‌های اتصال به زمین از مس استفاده می‌شود لذا قیمت سیم ارت تحت تأثیر این فلز کاربردی می‌باشد. اگر چه نوع عایق و برند سیم نیز بر قیمت آن تأثیر‌گذار است. در فروشگاه ما سیم ارت مغان با قیمت بسیار مناسب به فروش می‌رسد. اگر خریدار عمده این نوع سیم هستید و یا برای تولید تجهیزات الکتریکی و افزایش ایمنی به این نوع سیم نیاز دارید با ما در ارتباط باشید.

قیمت سیم ارت

بهترین فروشنده سیم ارت مغان

 فراموش نکنید که اگر برای جان و مال خود ارزش قائل هستید برای نصب لوازم الکتریکی در استفاده از سیم ارت توجه داشته باشید. شما می‌توانید این محصول را از مجموعه پارس تکین با قیمت مناسب خریداری کنید. علاوه براین شما می توانید مجموعه کابل افشان، زمینی ، هوایی، ساختمانی، مخابراتی و پستی،  کابل های کنترل، کابل فشار قوی وضعیف را از ما تهیه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق همین سایت با ما تماس بگیرید. مشاوران فروش ما در سریع‌ترین زمان جزئیات محصول را برای شما اعلام می‌کنند و مزایای خرید سیم و کابل در این مجموعه را بیان می‌کنند. ما همواره در تلاش هستیم که محصولاتمان را با بهترین کیفیت، کمترین قیمت و با رضایت خاطر کامل مشتری تحویل دهیم.

بهترین فروشنده سیم ارت مغان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *