شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

تفاوت کابل مسی و آلومینیومی برند مغان

تفاوت کابل مسی و آلومینیومی برند مغان

برق جزئی جداناپذیر از زندگی ما شده است؛ به طوری که تصور زندگی بدون برق دیگر امکان‌پذیر نیست. در تمام تولیدات گروه سیم و برق نیز مانند همه موارد دیگر سعی شده است تا همیشه کیفیت و تنوع بالا برود. زیرا کیفیت بالا رضایت مشتری را به دنبال دارد و تنوع بالا نیز نشان از تخصصی شدن هر هدف دارد.

در این مقاله در مورد دو نوع کابل مسی و آلومینیومی برند کابل مغان به شما توضیحاتی خواهیم داد. این دو از پرکاربردهای صنعت برق به شما می‌روند. زمانی که شما با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید می‌توانید گزینه مناسب خود را آسان‌تر انتخاب کنید و خرید رضایت‌بخش‌تری داشته باشید.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

آشنا شدن با کابل و اجزای آن

کابل برق با هدف عبور جریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. کابل‌ها انواع مختلفی براساس کاربرد و جنس دارند اما تمام آن‌ها از سه قسمت مختلف تشکیل شده‌اند:

  • هادی
  • عایق
  • غلاف

هادی کابل‌ها برای هدایت بهتر جریان از مس و آلومینیوم است. مس از رساناهای قوی بعد از نقره است. علاوه‌براین، آلومینیوم نیز در رتبه‌های بعدی رسانایی قرار می‌گیرد. هادی کابل معمولاً به شکل رشته‌ای، مفتولی، گرد و مثلثی تولید می‌شود. هادی کابل برق از مهم‌ترین اجزا است که بدون آن هیچ انتقالی صورت نمی‌گیرد.

عایق کابل نیز با توجه به محل استفاده جنس متفاوتی دارد. گاهی اوقات کابل‌ها را در زمین دفن می‌کنند یا این‌که برای مسافت‌های طولانی از آن استفاده می‌کنند. همین مورد موجب می‌شود تا عایق آن‌ها از جنس‌های مختلفی باشد. معمولاً عایق کابل‌های برق از جنس کاغذهای دارای روغن مخصوص یا پلاستیک است.

لایه دیگر کابل‌های برق غلاف آن‌ها است. این غلاف‌ها لایه‌هایی هستند که به دور لایه‌های داخلی پیچیده می‌شوند تا در برابر نیروهای مختلف مکانیکی از آن‌ها حفاظت کنند و مانع ورود رطوبت به درون آن شوند.

انواع کابل‌های برق با اهداف عبور جریان برای وسایل مختلف تهیه می‌شوند. برای مثال، کابل‌ها با هدف استفاده در وسایل الکتریکی خانه یا برقراری اتصال بین دو ایستگاه برق در دریا مورد استفاده قرار می‌گیرند. محیط قرارگیری ، مقدار جریان عبوری، سطح ولتاژ و … کابل‌ها مشخص می‌کند که شکل و نوع آن‌ها به چه صورت باشد.

آشنایی با کابل مسی که رسانایی قوی است

یکی از انواع پرکاربرد کابل برق نوع مسی آن است. زمانی که به مسی بودن کابل اشاره می‌شود منظور نوع مسی هادی آن است. کابل برق با هادی مسی در صنعت برق زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ زیرا رسانایی مس از سایر فلزات بیشتر است.

کابل‌های مسی انواع مختلفی دارند. تفاوت این کابل‌های برق براساس سایز رشته، سطح مقطع و روکش آن‌ها است. ۳ نوع پرکاربرد از کابل‌های مسی به قرار زیر هستند:

هادی کلاس یک کابل مسی

نام دیگر این کابل تک‌مفتولی است. این هادی رسانایی بسیار بهتری نسبت به رقبای خود دارد اما انعطاف آن بسیار کمتر است.

هادی کلاس دو کابل مسی

هادی کلاس دو یا تابیده‌شده یک نوع دیگر از کابل‌های مسی است. هادی این کابل تعدادی مفتول به هم تابیده‌شده و منظم است. گاهی اوقات عرضه آن‌ها به صورت فشرده و در بقیه موارد نیز به صورت غیرفشرده است. انعطاف این گروه بالاتر از هادی‌های کلاس یک است.

هادی کلاس پنج و شش کابل مسی

هادی‌های انعطاف‌پذیر و افشان در این گروه قرار می‌گیرند. این کابل‌های برق قطر بسیار کمتری نسبت به دو گزینه‌ی قبلی دارند و همین موجب می‌شود تا انعطاف آن‌ها بیشتر باشد و مصرف آن در صنعت ساختمان‌سازی بسیار بیشتر شود.

هادی مسی کابل برق در برابر خوردگی مقاومت بیشتری دارد. همین ویژگی سبب می‌شود تا زمانی که لازم است کابل در زیر زمین استفاده شود کابل مسی مناسب‌تر باشد.

ساختار کابل مسی برق
ساختار کابل مسی برق

کابل آلومینیومی برند مغان با مشخصه انعطاف‌پذیری آن

افزایش قیمت مس موجب شد که تولیدکنندگان از یک گزینه جایگزین استفاده کنند. کابل آلومینیوم گزینه بعدی بود. این کابل قیمت به‌صرفه‌تری دارد. در کنار آن وزن سبک این فلز باعث راحت‌تر شدن انجام کار شده است. زیرا اگر در انجام کار نیاز باشد تا شکل کابل تغییر کند با کابل آلومینیومی این کار آسان‌تر انجام می‌شود.

کابل‌های آلومینیومی انواع مختلفی دارد و در ساختمان‌ها، سیم‌کشی هواپیماها و خطوط انتقال نیرو استفاده می‌شوند. در هنگام انتخاب کابل آلومینیومی لازم است که اندازه تاسیسات توجه شود تا آن گزینه‌ای که مناسب‌تر است انتخاب شود. یک نوع خاص از کابل آلومینیومی نوع ۲۴۰*۱ آن است. این شماره از کابل آلومینیومی برای توزیع جریان ۲۰ کیلوولتی فضاهای باز و به صورت دفنی بسیار مناسب است. قیمت کابل آلومینیومی ۲۴۰*۱ با توجه به نوسانات بازار تغییر می‌کند. شما می‌توانید از گروه پارس تکین اطلاعات بیشتری بخواهید و خرید خود را انجام دهید.

نوع دومی از این جنس با نام کابل آلومینیومی ۲۵*۲ وجود دارد. تعداد رشته این کابل دو تا است و سطح مقطع آن ۲۵ است. برای این‌که متوجه شوید این کابل مناسب هدف شما است در ابتدا باید مسافتی را که می‌خواهید برای آن کابل خریداری کنید مشخص کنید. شما می‌توانید قیمت کابل آلومینیومی ۲۵*۲ را از گروه پارس تکین دریافت کنید.

انواع مختلف کابل آلومینیومی
انواع مختلف کابل آلومینیومی

تفاوت کابل‌های مسی و آلومینیومی برند مغان برای انتخاب گزینه مناسب

هر دو کابل مسی و آلومینیومی برند مغان مناسب هستند. تنها چیزی که باعث می‌شود بخواهید از میان این دو یکی را انتخاب کنید محل و شرایط استفاده از آن‌ها است. هر دو نوع بسیار پرکاربرد هستند. کابل مسی رسانای بسیار مناسبی است اما با افزایش قیمت فلز مس، قیمت این کابل‌ها نیز زیاد شده است. از طرف دیگر انعطاف‌پذیری کابل آلومینیومی موجب شده است که در مکان‌های گوناگونی قابل استفاده باشد. پس هر دو گزینه برای خرید مناسب هستند. تنها لازم است که شما با توجه به شرایط خودتان تصمیم بگیرید که از کدام مورد استفاده کنید. برای این کار می‌توانید محیط استفاده از کابل و شرایط خود را در نظر بگیرید و بعد به مزیت و مشکل هر کدام از کابل‌های مسی و آلومینیومی نیز فکر کنید. در نهایت هم تصمیم بگیرید که کدام مناسب شما است.

شما می‌توانید برای خرید کابل‌های مسی و آلومینیومی برند مغان به گروه پارس تکین مراجعه کنید. این گروه نماینده رسمی برند مغان است و سال‌های زیادی است که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند. شما می‌توانید قبل از این‌که خرید خود را ثبت کنید با مشاوران این گروه تماس بگیرید و دقیقاً مشخص کنید که برای پروژه خود از کدام کابل و با چه اندازه‌ای می‌خواهید استفاده کنید تا آن‌ها شما را بهتر راهنمایی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *