شرکت پارس تکین نوآوران نمایندگی رسمی کابل مغان

آشنایی با تفاوت‌های کابل افشان و آلومینیومی برند مغان

آشنایی با تفاوت‌های کابل افشان و آلومینیومی برند مغان

تنوع کابل‌ها بسیار زیاد است و هدف دلخواه شما مشخص می‌کند که از کدام کابل استفاده شود. در صورتی که ندانید هدف شما چیست ممکن است کابلی را انتخاب کنید که هیچ فایده‌ای ندارد. این موضوع موجب می‌شود که هزینه‌ی اضافه کرده و از نو برای خرید کابل مناسبتان اقدام کنید. در این مقاله در مورد دو نوع کابل افشان و آلومینیومی صحبت می‌کنیم. هر دو کابل مزایایی دارند که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه شود.

برای مشاوره در واتساپ و خرید انواع کابل همین جا کلیک کنید.

آشنایی با کابل افشان برند مغان و مزیت ویژه آن

کابل افشان کابلی انعطاف‌پذیر است. کابل افشان برای انتقال برق استفاده می‌شود که از چند سیم رشته‌ای به دست می‌اید. جنس هادی کابل‌های افشان از مس است. مس رسانایی بسیار قوی بعد از طلا و نقره به حساب می‌آید. انعطاف‌پذیری کابل افشان موجب می‌شود تا به راحتی خم شوند و به آن کابل سبک یا نرم نیز گفته می‌شود. کابل افشان از کابل‌های پر مصرف صنایع برق است. در مناطق خشک و مرطوب کاربرد دارد. این کابل در فاصله‌های کوتاه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و انعطاف آن موجب می‌شود که در مکان‌هایی که نیاز به حرکت است بیشتر استفاده شوند. بنابراین انعطاف این کابل را می‌توان بزرگ‌ترین مزیت آن تعریف کرد.

کابل برق افشان مقاومت بالایی نسبت به بقیه کابل‌ها دارد. این کابل‌ها می‌توانند ولتاژهای بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت را تحمل کنند. همین موجب می‌شود تا میدان مغناطیسی ایجاد شده با آن کمتر باشد. قیمت کابل افشان نسبت به سایر کابل‌ها کمی بیشتر است. زیرا مشخصات کلی این کابل مانند وزن کم، قطر کوچک و سرعت جریان آن بسیار مناسب هستند. بیشتر هادی این کابل از جنس مس است. قیمت این فلز نیز تغییرات بسیاری در بازار دارد. به همین خاطر روی قیمت کابل افشان نیز تاثیر بسیاری دارد. کابل افشان مسی در برابر انواع مختلف مواد شیمیایی خوردگی کمتری دارند و انرژی کمتری را تلف می‌کنند.

کابل افشان با توجه به کاربرد انواع مختلفی دارد. کابل افشان تخت و افشان گرد از انواع آن هستند. امروزه بیشتر کابل‌های افشان به صورت گرد تولید می‌شوند.

گروه تولیدی سیم و کابل مغان انواع مختلفی از کابل‌ها را تهیه می‌کند و سال‌های بسیاری است که در این زمینه فعال است. این گروه تمام تلاش خود را کرده است تا از تکنولوژی و ماشین‌آلات پیشرفته برای انجام بهتر کار خود کمک بگیرد. سیم و کابل مغان تلاش کرده است که محصولات مناسب و با کیفیت را برای مشتریان خود فراهم کند.

کابل افشان برند مغان
کابل افشان برند مغان

کابل آلومینیومی برند مغان و انواع آن

زمانی که از کابل آلومینیومی نام می‌بریم منظورمان هادی کابل است که از جنس آلومینیوم است. آلومنیوم جایگزینی برای مس در سیم و کابل شناخته شده است. زیرا رسانای خوبی برای عبور جریان به شمار می‌رود. کابل‌های آلومینیومی وزن کمی دارند و سبک به حساب می‌آیند. همین ویژگی همراه با حمل و نقل آسان و دسترسی بیشتر آن موجب شد که کابل‌های آلومینیومی گزینه مناسبی برای استفاده شوند. کابل آلومینیومی در دو نوع زمینی و هوایی به مصرف می‌رسد.

از مزیت کابل آلومینیومی می‌توان به وزن بسیار کم آن اشاره کرد. کابل آلومینیومی حدوداً سه برابر سبک‌تر از کابل مسی است. همین امر موجب می‌شود تا برای ساخت آن هزینه کمتری صرف شود. همین ویژگی باعث می‌شود که به احتمال کمتری به سرقت برده شوند. در کنار این ویژگی می‌توان گفت که کابل‌های آلومینیومی قابل بازیافت هستند. بنابراین، می‌توان چندین باز از آن‌ها استفاده کرد. کابل‌های آلومنیومی نسبت به همتای مسی خود ارزان هستند.

کابل آلومینیومی زمینی با هدف استفاده در داخل زمین و دیوارها استفاده می‌شوند. زمانی که لازم باشد که کابل از بین دیوار یا داخل زمین عبور کند این کابل گزینه مناسبی است. از آن‌جایی که در این مکان‌ها این کابل‌ها تکان نمی‌خورند ماهیت آن‌ها نیز کاملاً مناسب این جاها است. قیمت کابل برق آلومینیومی زمینی بسیار مناسب است و همین امر موجب فروش و استفاده بیشتر آن است. کابل آلومینیوم زمینی به صورت تک‌رشته‌ای، دو رشته‌ای و سه رشته‌ای تولید می‌شوند.

نوع دوم کابل‌های آلومینیومی کابل هوایی است. این کابل‌ها نیز برای انتقال جریان برق استفاده می‌شوند اما محل استفاده از آن‌ها در فضاهای باز مانند تیرهای برق هستند. این نوع کابل به سه دسته تقسیم می‌شود که به قرار زیر هستند:

  • کابل AAC
  • کابل AAAC
  • کابل ACSR

این سه دسته از کابل‌های هوایی آلومینیومی به ترتیب برای ولتاژهای کم تا قوی هستند. قیمت کابل آلومینیومی هوایی بسیار مقرون به صرفه است. زیرا ظرفیت دمایی مشخصی نیز به آن‌ها نسبت نداده شده است.

کابل آلومینیومی برند مغان
کابل آلومینیومی برند مغان

هر دو گروه از کابل‌های افشان مزایا خاص خود را دارند. زمانی که می‌خواهید تصمیم به خرید بگیرید لازم است که تمام جوانب را در نظر بگیرید. شما می‌توانید برای مشاوره و راهنمایی بیشتر از گروه پارس تکین کمک بگیرید تا تصمیم درستی بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *